Pociągi w chmurze

PKP Intercity podpisały list intencyjny z Operatorem Chmury Krajowej, dotyczący opracowania i wdrożenia narzędzia informatycznego w chmurze publicznej.

Rozwiązanie, które planuje wdrożyć polski przewoźnik, będzie służyło do tworzenia harmonogramu technicznej obsługi floty oraz prognozy jej dostępności. Pozwoli zoptymalizować wykorzystanie pociągów oraz określić potrzeby w zakresie okresowych przeglądów technicznych pojazdów. PKP Intercity obecnie kupują m.in. kilkanaście elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) i modernizują wagony. Do 2030 r. spółka zainwestuje jeszcze 19 mld zł w nowoczesne lokomotywy, EZT oraz piętrowe składy wagonowe typu push-pull. Dzięki wejściu w chmurę zwiększy się efektywność i bezpieczeństwo pracy już eksploatowanego i kupowanego taboru.

Wirtualne zarządzanie serwisem
Wirtualne zarządzanie serwisem
Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity (z lewej) i Dariusz Śliwowski, wiceprezes Operatora Chmury Krajowej podpisali list intencyjny dotyczący zarządzania taborem w chmurze. Przygotowaniom kibicuje Maciej Małecki, wiceminister aktywów państwowych.
Marcin Kmieciñski
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane