Czytasz dzięki

Początek nowej strategii rozwoju gospodarczego Łodzi

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-09-2005, 15:50

Władze Łodzi rozpoczęły we wtorek wdrażanie nowej strategii rozwoju gospodarczego miasta. W jej wyniku do 2015 roku ma powstać 40 tys. nowych miejsc pracy, nastąpić rozwój przedsiębiorczości, poprawa sieci komunikacyjnej, a także wzrosnąć popularność miasta wśród potencjalnych inwestorów. Strategię przygotowała międzynarodowa firma doradcza McKinsey.

Władze Łodzi rozpoczęły we wtorek wdrażanie nowej strategii rozwoju gospodarczego miasta. W jej wyniku do 2015 roku ma powstać 40 tys. nowych miejsc pracy, nastąpić rozwój przedsiębiorczości, poprawa sieci komunikacyjnej, a także wzrosnąć popularność miasta wśród potencjalnych inwestorów. Strategię przygotowała międzynarodowa firma doradcza McKinsey.

    "Czas przygotowań się skończył, dziś jest start opracowanego programu. Strategia ta jest drogowskazem czytelnie wytyczającym kierunki rozwoju miasta, na których wszystkie lokalne władze powinny koncentrować swoje wysiłki. Potrzebny nam był projekt przygotowany przez firmę o międzynarodowym doświadczeniu, dlatego sięgnęliśmy po specjalistów spoza regionu" - powiedział na konferencji prasowej we wtorek prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki.

    Zaprezentowana przez McKinsey strategia opiera się na trzech głównych filarach. Pierwszym ma być pozyskanie nowych inwestorów z dziedziny usług biurowych i tworzenia zaplecza biznesowego, firm AGD, a także przedsiębiorstw logistycznych. W tym celu w Urzędzie Miasta powstał specjalny Zespół Obsługi Inwestorów. Kolejnym wyznacznikiem strategii ma być wspieranie lokalnych przedsiębiorców poprzez wprowadzanie korzystnych rozwiązań prawnych i specjalnych ulg w ramach Lokalnych Okienek Przedsiębiorczości. Trzecim punktem programu będą działania mające na celu poprawienie atrakcyjności i wizerunku miasta.

    Przewidywany przez konsultantów firmy McKinsey wzrost liczby miejsc pracy ma nastąpić mimo zakładanego dalszego kryzysu w przemyśle tekstylno-odzieżowym. Za 10 lat, według prognoz, w Łodzi liczba bezrobotnych w tej branży zwiększy się o 20 tys. Wtedy ogólna liczba ludzi pozbawionych pracy mogłaby sięgnąć prawie 80 tys. Specjaliści z McKinsey przewidują, że dzięki zainaugurowanej dziś strategii, liczba bezrobotnych w Łodzi w 2015 r. będzie wynosiła zaledwie około 37 tys.

    "Aby projekt się powiódł konieczne jest opracowanie jednego hasła promującego Łódź, ukazanie miasta jako miejsca przenikania się wielu kultur. Żadne plany nie mogą być zrealizowane bez poprawy sieci komunikacyjnej, dlatego zakładamy rozwój połączeń kolejowych i drogowych z Warszawą, rozbudowę lotniska na Lublinku, a takżewzmocnienie bazy hotelowej" - zaznaczył przedstawiciel firmy McKinsey Radosław Przybył.

    Jak zapowiedział, obecnie jego firma będzie czuwała nad realizacją strategii, jej rezultatami, a także wprowadzałaniezbędne korekty w programie.

    Władze Łodzi zapłaciły w maju br. prawie 4 mln zł za przygotowanie strategii. Firma doradcza McKinsey działa w 83 krajach i zatrudnia 6 tys. konsultantów. Prawie 3 mln wyłożonych środków pochodziło z funduszy Unii Europejskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane