Z miesięcznego raportu firmy AAA AUTO, który bazuje na analizie danych o sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów wynika, że w zeszłym miesiącu w Polsce znacząco spadła liczba tego typu ofert. Była o ponad 12 proc. mniejsza niż w lutym i najniższa w tym roku, co autorzy opracowania wiążą z pandemią koronawirusa.

Wzrosła za to średnia cena wystawionych na sprzedaż pojazdów. Mediana ceny tych samochodów wynosiła 19,9 tys. zł, co oznacza, że była o 400 zł wyższa, niż miesiąc wcześniej. Mediana to prawie 176 tys. km, a wieku aut - 11,2 roku.
W marcu najwięcej ofert dotyczyło – podobnie, jak w lutym - sprzedaży Opla Astra (7,26 tys.), Audi A4 (5,96 tys.) oraz Volkswagena Passata (5,87 tys.).
Największa podaż dotyczyła województwa mazowieckiego (prawie 42,85 tys. samochodów), a najmniejsza - województwa opolskiego (3,84 tys.).