Podlasie stawia na turystykę

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2013-04-30 00:00

Władze samorządowe Hajnówki i Białowieży chcą podnieść potencjał turystyczny regionu. Realizując swój cel, skorzystają z lokalnego zaplecza klastrowego.

Województwo podlaskie jako turystyczna marka rozpoznawalna na skalę europejską — taką wizję chcą urzeczywistnić przedstawiciele władz samorządowych. Jerzy Sirak, burmistrz Hajnówki, Włodzimierz Pietroczuk, starosta powiatu hajnowskiego, oraz Albert Litwinowicz, wójt Białowieży, podpisali niedawno list intencyjny z Klastrem Marek Turystycznych Polski Wschodniej i deklarują chęć współdziałania w ramach inicjatywy klastrowej.

Samorząd chce uczynić z województwa podlaskiego rozpoznawalną markę turystyczną na skalę europejską (FOT. RGB Stock)
Samorząd chce uczynić z województwa podlaskiego rozpoznawalną markę turystyczną na skalę europejską (FOT. RGB Stock)
None
None

— Jesteśmy otwarci na współpracę z podmiotami świadczącymi usługi turystyczne w regionie. Naszym celem jest nawiązanie bliskich kontaktów między sobą, wymiana doświadczeń, promocja walorów turystycznych województwa, budowa silnej i rozpoznawalnej marki regionu jako obszaru atrakcyjnego pod względem przyrodniczym i kulturowym — zapewnia Albert Litwinowicz.

Na początek zapowiedziano wspólne działania promocyjne, organizację wizyt studyjnych,konferencji promujących region oraz połączenie sił przy realizacji projektów unijnych.

— Olbrzymi potencjał przyrodniczy i kulturowy Podlasia stanowi naturalną podstawę dla rozwoju branży turystycznej, która wymaga jednak odpowiedniej promocji, działań marketingowych, kampanii reklamowych. Chcemy podjąć wspólny wysiłek, aby turystyczna marka szczególnie predysponowanych do rozwoju turystyki obszarów, takich jak Puszcza Białowieska, stała się jednym z najważniejszych elementów wizerunku całego regionu — tłumaczy Włodzimierz Pietroczuk.