PODLASKIE: 1. Apetyt na ciągły rozwój

Handlująca mięsem firma spod Białegostoku zyskała renomę w Unii Europejskiej, ale dziś koncentruje się na rynkach wschodnich.

MP-Trade powstał 13 lat temu w Wasilkowie pod Białymstokiem. Nazwa pochodzi od inicjałów założyciela — Mirosława Piekarskiego, który do dziś szefuje firmie. Stworzył przedsiębiorstwo specjalizujące się w hurtowej i detalicznej sprzedaży wyrobów mięsnych za granicę.

— Wypracowanie marki i zdobycie zaufania klientów to siłą rzeczy wymaga czasu. Nam jako nowemu graczowi na rynku zajęło kilka lat ciężkiej pracy — wspomina Mirosław Piekarski. Ta praca szybko zaczęła przynosić efekty — oferowane przez firmę produkty zaczęły trafiać do odbiorców m.in. na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i państwach nadbałtyckich. Potem działalność firmy objęła kolejne kraje Unii Europejskiej. MP-Trade wciąż wysyła tam mięso, ale od kilku lat skupia się na rynkach Białorusi, Ukrainy i Rosji.

— Wschód traktujemy priorytetowo i dalej będziemy rozwijać się w tym kierunku. To jest dla nas bardziej opłacalne — mówi Mirosław Piekarski.

MP-Trade handluje głównie wieprzowiną, ale w asortymencie ma też drób. Po kilkunastu latach działalności ma wielu stałych kontrahentów, co nie znaczy, że nie ma problemów.

— Dużą przeszkodą są wyższe niż jeszcze kilka lat temu koszty produkcji. Efektem są wyższe ceny, które jednak nie rekompensują nam wydatków. Problemem jest też brak płynności finansowej u partnerów biznesowych, co skutkuje zaległościami w płatnościach — mówi Mirosław Piekarski.

Mimo to firma radzi sobie znakomicie — w 2011 r. zanotowała aż ośmiokrotny wzrost przychodów w porównaniu z 2010 r., co dało jej piąte miejsce w ogólnopolskim rankingu Gazel Biznesu (w ubiegłorocznym zestawieniu MP-Trade był na 35. miejscu).

STRATEGIA:

Pozyskiwanie nowych klientów i kontraktów, zwłaszcza w krajach byłego Związku Radzieckiego (głównie Białoruś, Ukraina, Rosja).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / PODLASKIE: 1. Apetyt na ciągły rozwój