Monster.com, internetowa platforma, zapytała użytkowników o to, który z czynników, oprócz wynagrodzenia, dodatkowych świadczeń i lokalizacji, byłby dla nich atrakcyjną zachętą do pracy w nowej firmie. 61 proc. respondentów stwierdziło, że zależy im na rozwijaniu kariery zawodowej w branży, która jest ich pasją, 17 proc. najbardziej ceni możliwość pracy ze swoimi autorytetami, dla 13 proc. ważna jest mobilizująca atmosfera w pracy, 6 proc. chce pracować dla znanej i cenionej marki, a dla 3 proc. badanych najważniejsze jest innowacyjnie zaprojektowane miejsce pracy. Ankietowanym z Ameryki Północnej najbardziej zależy na możliwości współpracy z ludźmi, których podziwiają zawodowo — 21 proc. Amerykanów wybrało tę opcję, podczas gdy w innych regionach odpowiedź tę wskazało średnio około 10 proc. respondentów.
Europejczycy zwracają dużą uwagę na inspirującą atmosferę w pracy — jest ona istotna dla 20 proc. Francuzów, Włochów i Holendrów. Polscy respondenci są niemal jednomyślni — najważniejsza jest dla nich praca w branży, która jest ich pasją (61 proc. wskazań). Natomiast mniej istotnymi czynnikami są pobudzająca do działania atmosfera (18 proc.), marka firmy na rynku (9 proc.) czy nowocześnie urządzona przestrzeń biurowa (6 proc).