Polacy powinni się szkolić

MILO
opublikowano: 2010-03-05 10:15

W poniedziałek ruszy kampania promująca szkolenia pracowników. W Polsce jest z tym tragicznie.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpocznie kampanię, która ma przekonać szefów małych i średnich firm do wysyłania pracowników na szkolenia.

— Menedżerowie, szczególnie w małych firmach, bagatelizują rolę szkoleń, nie doceniając zarówno korzyści dla samego przedsiębiorstwa, jak i dla rozwoju pracowników — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

Pod względem uczestnictwa osób dorosłych w kształceniu ustawicznym Polska wyprzedza w Europie tylko Bułgarię, Rumunię, Węgry i Słowację. W Polsce podnosi kompetencje zawodowych 4,7 proc. osób w wieku 25-64 lata. W UE szkoli się 9,5 proc., ale w Danii i Szwecji ponad 30 proc.

Pracodawcy nie kwestionują potrzeby doszkalania pracowników, ale...

Więcej w piątkowym Pulsie Biznesu

Bez pogłębiania wiedzy wypadniemy z rynku pracy.
Bez pogłębiania wiedzy wypadniemy z rynku pracy.
None
None

KUP ONLINE>>