Polacy są gotowi na rewolucję

Zbliżeniowe karty płatnicze pojawiły się w Polsce dekadę temu i szybko zyskały nasze uznanie.

Obecnie niemal 95 proc. wszystkich terminali płatniczych posiada funkcję zbliżeniową. Oprócz infrastruktury płatniczej, upowszechnieniu bezstykowych płatności mobilnych sprzyja też udostępnienie tej usługi przez polskie banki. 18 banków w Polsce oferuje swoim klientom już 32 różne sposoby dostępu do zbliżeniowego płacenia telefonem. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Mastercard, 36 proc. ankietowanych użytkowników kart uważa tę metodę dokonywania zakupów za wygodną, 39 proc. za szybką, zaś 37 proc. za bezpieczną.

— Zbliżeniowe płacenie urządzeniami mobilnymi jest tak samo proste, jak kartą, a z pewnością bardziej wygodne — smartfon czy smartwatch nosimy przecież ze sobą niemal zawsze, w przeciwieństwie do portfela. Natomiast zastosowanie technologii tokenizacji zapewnia najwyższy standard bezpieczeństwa, ponieważ dane zapisane w urządzeniu karty płatniczej są odpowiednio chronione — mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

70 proc. Taki odsetek wszystkich transakcji kartami Mastercard w Polsce dokonuje się zbliżeniowo.

1,5 mln Tylu konsumentów płaci w Polsce smartfonem. To 2,5-krotny wzrost r/r.

75 proc. Taki odsetek polskich konsumentów jest zadowolonych z kierunku rozwoju cyfryzacji.

21 mln Tylu Polaków posiada smartfony.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Polacy są gotowi na rewolucję