Polacy uciekają przed e-reklamą

opublikowano: 21-03-2019, 22:00

Rośnie odsetek osób unikających oglądania przekazów promocyjnych online. Najczęstsze metody to przycisk „pomiń” i adblocki.

Już 76 proc. polskich internautów stosuje przynajmniej jeden z dostępnych sposobów umożliwiających uniknięcie obejrzenia reklamy w sieci (dla porównania rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 72 proc.) — wynika z analiz firmy Mindshare Polska na podstawie badania przeprowadzonego przez Live Panel. Jedną z tych metod jest adblock, czyli specjalistyczne oprogramowanie w postaci wtyczki do przeglądarki internetowej, którym posługuje się już 38 proc. rodaków. Nie jest to jednak najbardziej rozpowszechnione rozwiązanie stosowane w celu blokowania przekazów promocyjnych. Sposobem wykorzystywanym jeszcze częściej jest po prostu konsekwentne pomijanie reklamy emitowanej przed lub w trakcie materiałów wideo (46 proc. wskazań) — przede wszystkim dlatego, że nie wymaga to instalacji żadnego oprogramowania. Alternatywą dla adblocków jest też zmiana ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia (19 proc.), a także wykupienie dostępu do tzw. treści premium (6 proc.). Warto jednak dodać, że ostatnie wskazanie tylko nieliczni użytkownicy traktują jako sposób na ominięcie przekazu reklamowego.

Co ciekawe, z analizy Mindshare wynika, że gdyby całkowicie wyeliminowano adblocki, internauci rzadziej unikaliby reklam, jednak większość użytkowników sieci wciąż starałaby się je blokować, korzystając z innych metod (tak zadeklarowało 57 proc. pytanych).

Polscy konsumenci, w porównaniu z pozostałymi Europejczykami, są mniej otwarci na przekazy promocyjne prezentowane w sieci. Przykładowo we Włoszech odsetek osób blokujących reklamy wynosi 61, a we Francji — 63.

Sprawdź program konferencji "E-commerce Development 2019", 25-26 czerwca 2019, Warszawa >>

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy