Polacy ufają PKO BP i PZU

opublikowano: 16-05-2013, 14:52

Coraz gorszą markę mają natomiast pośrednicy finansowi. Dwa lata temu ufało im 37 proc. Polaków, w tym roku – 22 proc.

Najpierw jest PKO BP, potem długo nic i pojawia się Pekao, a tuż za nim uplasował się ING Bank Śląski. Rider’s Digest opublikował wyniki badania European Trusted Brands. Piąty raz z rzędu w kategorii „bank” najbardziej zaufaną marką jest PKO BP, na który wskazało 27 proc. ankietowanych. Prawie 3 razy mniej głosów dostał Pekao – 10 proc. Po piętach depcze mu ING Bank Śląski z 9 procentami wskazań.
W branży ubezpieczeniowej wygrał PZU, który wybrało 42 proc. ankietowanych. Drugi brand – Aviva, dostał 9 proc. wskazań.
Wśród funduszy inwestycyjny najbardziej godny zaufania jest ING TFI (14 proc.), Aviva (12 proc.) i Pioneer (8 proc.).

W kategorii "karty" po raz kolejny wygrała Visa, zdobywając 58 proc. głosów. MasterCarda wskazało 17 proc. ankietowanych, a Maestro (to również marka Mastercarda) - 6proc. Visa wygrała w 11 z 12 krajów, które wzięły udział w sondażu.

Coraz gorszą markę mają w kraju pośrednicy finansowi. W 2011 r. ufało im 37 proc. ankietowanych Polaków, w 2012 – 30 proc., a w 2013 – tylko 22 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: eugeniusz twaróg

Polecane