Polacy zbierają golfowe trofea

Renata Zawadzka
opublikowano: 09-07-1999, 00:00

Polacy zbierają golfowe trofea

Turnieje golfowe o puchar Johnnie Walkera odbywają się w Rajszewie pod Warszawą od siedmiu lat. Dotychczas zwycięstwa przypadały w udziale cudzoziemcom. W tym roku po raz pierwszy puchar i ogromną butlę przedniej whisky otrzymał Polak — Jan Musiolik, szef IKEA Polska. Wśród pań również najlepsza była Polka — Agnieszka Pielaszek.

Wprawdzie trudno golf nazwać polskim sportem narodowym, ale nie da się ukryć, że ta dyscyplina zyskuje na popularności. Szacuje się, że na kilkunastu polach golfowych w Polsce gra około 2000 Polaków iÉ gra coraz lepiej. Mamy za sobą zwycięstwo w ubiegłorocznym turnieju Polska-Reszta Świata, a w tym roku wygraliśmy z Amerykanami i Holendrami. Na liście czempionów pierwszego klubu golfowego w Rajszewie — obok Billa Careya — widnieje Jacek Gazecki, odpowiadający za program golfowy w Grand Prix Tour Travel Office. W tym klubie grają i uzyskują liczące się rezultaty m.in. dwukrotny zwycięzca Polonia Cup — Michał Poniż, Włodzimierz Saporek, Lech Pijanowski, Andrzej Strzelecki, Elżbieta Panas-Apostel i tegoroczny zwycięzca Johnnie Walker Black Label — Jan Musiolik, z którym na polu golfowym rywalizuje syn Sebastian. Popularyzacji tego sportu w Polsce bez wątpienia przysłużył się Roman Fedorczuk, prezes ABK & Company, organizujący turnieje w ramach programu „Sportuj się”.

Wśród różnego rodzaju imprez związanych z golfem najbardziej wyróżnia się turniej o puchar Johnnie Walkera. Gromadzi zwykle najwięcej uczestników i kibiców. Sportowym rozgrywkom towarzyszą pokazy golfowej mody, wybory Damy i Gentlemana Johnnie Walker Black Label, wielkie grillowanie i oczywiście degustacja whisky.

— Dość powszechnie uważa się, że golf i whisky to dwie najwspanialsze rzeczy, które Szkocja dała światu. Już na przełomie wieków Johnnie Walker był marką znaną ze ścisłych kontaktów z golfem i tak zostało do dziś. Firma sponsoruje zawody odbywające się w blisko 100 krajach świata. Wspiera też młode talenty i amatorów. Nic więc dziwnego, że turnieje o nasz puchar odbywają się także w Polsce i to od początku istnienia klubu w Rajszewie — mówi Ewa Gugała-Hugues, group brand manager w UDV Polska, która jest właścicielem marki Johnnie Walker.

ZASŁUŻONY SUKCES: Jan Musiolik, prezes IKEA Polska (na fotografii po lewej) wygrał turniej poniżej normy uderzeń przewidzianych dla pola w Rajszewie. To duże osiągnięcie nawet dla bardzo dobrego gracza. Tak więc otrzymał nie tylko puchar i atrakcyjne nagrody, ale i gratulacje od wszystkich, nie wyłączając Johnnie Walkera, w którego roli już tradycyjnie wystąpił Roch Siemianowski.

PROFESJONALISTA: Tegorocznemu turniejowi szczególnego splendoru dodał swą obecnością, oryginalnym szkockim strojem i grą na kobzie Stewart Walker, szef firmy konsultingowej MACE. Na tym oryginalnym instrumencie gra w London Scottish Regiment.

BEZ PUCHARU: Agnieszce Pielaszek, zwyciężczyni w kategorii pań, zamiast pucharu wręczono oryginalny „dyplom”.

NIE TYLKO NA SCENIE: Zainteresowanie tą dyscypliną sportu wykazują także ludzie sztuki. Znana aktorka Anna Majcher (po lewej) przybyła na turniej wprawdzie raczej w roli miłośniczki golfa, ale za to w znakomitym stroju w stylu Black Label. Natomiast Elżbieta Panas-Apostel, jej koleżanka po fachu, gra i to bardzo dobrze.

GOLFOWE POWIĄZANIA: Ingrid Tatham, od maja dyrektor marketingu w UDV Polska, pochodzi z Afryki Południowej. Z dumą mówi, że ma powiązania z golfem nie tylko przez firmę. Jej rodak Ernie Els zdobył w ubiegłym roku główne trofeum w zawodach Johnnie Walker Classic w Australii.

NIE ZAWSZE NA SZCZYCIE: Michał Poniż, który ma za sobą zwycięstwa w dwóch turniejach Polonia Cup, wprawdzie był najlepszy na jednym z „dołków”, ale, niestety, o pucharze Johnnie Walkera mógł tylko pomarzyć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Renata Zawadzka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Polacy zbierają golfowe trofea