Polak na Allegro

opublikowano: 12-12-2017, 22:00

Narty kupuje w październiku, a wyprawkę szkolną w lipcu — wiele można się dowiedzieć ze statystyk najpopularniejszego e-sklepu

Serwis ruszył 13 grudnia 1999 r. na fali rosnącego zainteresowania stronami internetowymi i możliwościami ich wykorzystania w biznesie. Założony przez spółkę komputerową Surf Stop Shop opierał się wyłącznie na licytacjach internetowych, dając prywatnym użytkownikom możliwość handlowania tym, co im zbywało. Choć początkowo miał niewielu użytkowników, kilka zastosowanych mechanizmów powoli przekonywało coraz większą liczbę Polaków do handlu w internecie.

SMARTKLIENT: Ze statystyk wyszukiwań Allegro wynika, że Polacy na e-zakupach są bardzo praktyczni i konkretni. Rzadko szukają bibelotów, a wpisując hasła podają od razu model, rozmiar lub kolor.
Zobacz więcej

SMARTKLIENT: Ze statystyk wyszukiwań Allegro wynika, że Polacy na e-zakupach są bardzo praktyczni i konkretni. Rzadko szukają bibelotów, a wpisując hasła podają od razu model, rozmiar lub kolor. [FOT. TR]

Kluczowa była możliwość wystawienia rekomendacji kontrahentowi, co odpowiadało naszej wyuczonej przez lata nieufności. Pozytywne komentarze budowały zaufanie: handlowcom pozwalały wysyłać towar nieznanej osobie, kupującym — być pewnym, że ktoś z samymi „pozytywami” na koncie rzeczywiście wyśle im to, co zakupili. W 2007 r. wprowadzono możliwość zakładania kont sklepowych na Allegro i od tego czasu serwis zaczął szybko się profesjonalizować.

W 2017 r., gdy serwis jest już platformą umożliwiającą małym i dużym biznesom handel w sieci, może się pochwalić nie tylko 71-procentową rozpoznawalnością wśród marek e-commerce, ale zwłaszcza liczbą ponad 20 mln, bo tylu Polaków ma tu obecnie konto. Statystyki zgromadzone przez serwis dostarczają jednak mnóstwo danych o zachowaniach i przyzwyczajeniach rodaków. — Zasadniczą informacją, jakiej dostarczają nam dane zakupowe Polaków posiadających konta na Allegro, jest ich wielka praktyczność i bardzo racjonalne podejście do zakupów online — mówi Michał Bonarowski z działu komunikacji Allegro.

Widać to już w sposobie wyszukiwania: podajemy dokładny rozmiar, kolor, typ, rzadziej przeglądamy oferty, szukając inspiracji. Widać ją również na liście najczęściej kupowanych produktów. Bibeloty i rzeczy „niepraktyczne” stanowią niewielki procent i są domeną kolekcjonerów. W statystykach widać też trendy zakupowe i ich zależność od pór roku.

Mieszkania np. remontujemy zwykle w dwóch terminach: w wakacje i przed Bożym Narodzeniem, wyprawkę szkolną kupujemy już w lipcu, telewizory niedługo przed dużymi wydarzeniami sportowymi oraz na Boże Narodzenie, narty już w październiku, a zabawki i akcesoria dla dzieci — na Dzień Dziecka i Boże Narodzenie.

Są też jednak artykuły, których sezonowość nie dotyczy. To przede wszystkim ubrania, części samochodowe, książki i multimedia, AGD, elektronika, karma dla zwierząt, kosmetyki i artykuły, takie jak proszki do prania, tabletki do zmywarek, końcówki do szczoteczek elektrycznych.

Właśnie ta ostatnia kategoria zasila w dużym stopniu dużą tabelkę Allegro, określającą hity sprzedaży w ostatnich trzech latach, które sprzedały się w największej liczbie transakcji. Pierwsze miejsce zajęła kołdra antyalergiczna, kupiona w sumie blisko 29 tys. razy. Drugie i piąte miejsce — lakier hybrydowy do paznokci (27 tys. transakcji). Są tam również końcówki do szczoteczek elektrycznych, waciki, maseczki do twarzy, mop do podłogi i pilnik polerski. Zdaniem Michała Bonarowskiego, kobiety i mężczyźni to klienci serwisu w niemal idealnej proporcji 50:50.

— Często jest przecież tak, że mężczyźni kupują „kobiecy” asortyment dla żon i partnerek lub dla prowadzonych przez siebie usług. Panie natomiast kupują dla partnerów i rodzin wiele przedmiotów, takich jak ubrania, buty, kosmetyki czy książki — twierdzi Michał Bonarowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Polak na Allegro