Piotr Pawlak jest związany z motoryzacją od początku kariery zawodowej. W latach 2011-16 zdobywał doświadczenie w brytyjskim oddziale Toyoty, pracując m.in. jako specjalista w dziale produktu i menedżer w dziale planowania sprzedaży. Od 2016 do 2020 r. pracował dla Nissana, również w Wielkiej Brytanii. Zaczynał od stanowiska menedżera w dziale planowania, by potem zasiąść w fotelu dyrektora strategii i planowania oraz dyrektora regionalnego. W 2020 r. powołano go na stanowisko prezesa i dyrektora zarządzającego Ford Polska. Tym samym został najmłodszym szefem marki samochodowej w naszym kraju.
Od września 2022 r. na stanowisku dyrektora odpowiada za projekty strategiczne w Toyota Motor Europe, a od początku 2023 r. pokieruje norweskim oddziałem Toyoty.
W Norwegii Toyota sprzedaje rocznie około 20 tys. samochodów, co daje tej marce drugie miejsce na tamtym rynku z około 11-procentowym udziałem.
— Moim priorytetem będzie sprzedaż aut elektrycznych, które w Norwegii są bardzo popularne. Chodzi nie tylko o niedawno wprowadzony na rynek model bZ4x, ale także elektryczne wersje aut dostawczych Toyoty, czyli modele proace EV i proace Ccti EV — mówi Piotr Pawlak.
