Polcard pod rękę z Paybackiem

Terminale Polcardu obsługują karty lojalnościowe i mają wciągnąć akceptantów do sieci partnerskiej Payback.

W terminalu płatniczym można zapłacić kartą, ale też opłacić rachunki, doładować telefon, zagrać na loterii, a teraz również doładować kartę punktami Payback. Taką usługę na wybranych POS-ach (a docelowo na wszystkich) wprowadzi First Data, właściciel marki Polcard. To pierwszy duży projekt Damiana Zapłaty, który od niedawna kieruje agentem rozliczeniowym, a wcześniej był szefem Paybacka.

Know-how z poprzedniego miejsca pracy nowego szefa ma pozwolić First Dacie umocnić się w segmencie małych i średniej wielkości firm, przede wszystkim usługowych. W skrócie oferta polega na tym, że na terminalu Polcardu zostaje uruchomiona dodatkowa aplikacja obsługująca karty Payback. Akceptant nie musi mieć dwóch osobnych urządzeń, jak to jest w punktach serwisowanych przez innych agentów. Dwufunkcyjny terminal stanowi furtkę do programu lojalnościowego Payback, w ramach którego akceptant może wydawać swoim klientom karty tego programu i zarabiać za każdym razem, gdy ich posiadaczedoładują kartę punktami u innego sprzedawcy. W takiej sytuacji należy mu się 0,75 proc. wartości dokonanej transakcji. Zasada działa też w drugą stronę: gdy do punktu usługowego, sklepu, stowarzyszonego z Paybackiem, przyjdzie klient z kartą lojalnościową, wtedy sprzedawca płaci na rzecz wystawcy karty 0,75 proc. wartości transakcji plus 0,25 proc. z tytułu kosztów działania programu. Damian Zapłata wyjaśnia, że istota programu polega na możliwości skorzystania z narzędzi marketingowych, jakie oferuje Payback. Płacąc miesięczny abonament (ponad 200 zł), akceptant otrzymuje dostęp do 7,5 mln osób posiadających kartę lojalnościową, a także program do monitorowania ruchu generowanego przez uczestników programu z pełną analizą częstotliwości i rodzaju dokonywanych transakcji. Za dodatkową opłatą można wykupić ofertę mailingową, wysyłaną do określonej grupy uczestników programu, np. mieszkających na określonym terenie, lub fundować dodatkowe punkty. First Data obsługuje terminale w 65 tys. lokalizacji. Agent zakłada, że POS-y z aplikacją obsługującą kraty Payback znajdą się u co dziesiątego akceptanta. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Polcard pod rękę z Paybackiem