Polcolorit redukuje ofertę

ANP
opublikowano: 21-09-2009, 00:00

Producent płytek nadal odczuwa skutki wojny cenowej. Dowodzą tego wyniki z III kw.

Producent płytek nadal odczuwa skutki wojny cenowej. Dowodzą tego wyniki z III kw.

Polcolorit postanowił wycofać większą niż zwykle liczbę nierentownych kolekcji.

— Dlatego przychody osiągnięte w pierwszym półroczu 2009 były niższe [spadek o blisko 24 proc. r/r, do 35,53 mln zł — przyp. red.]. Zdecydowaliśmy się utrzymać tylko te, które pozwalają na generowanie odpowiednich marż. W sumie do końca roku wycofamy z oferty około 25 proc. kolekcji — tłumaczy Krzysztof Olszewski, wiceprezes Polcoloritu.

To m.in. kolekcje, których sprzedaż w ostatnich dwóch latach wyraźnie spadała. W miejsce wycofywanych będą wprowadzane nowe.

Firma przyznaje, że po chwilowym uspokojeniu znów obserwuje walkę cenową.

— To efekt m.in. pojawiania się na rynku produktów z fabryk mających poważne kłopoty. Za wszelką cenę chcą wyprzedać swoje towary — uważa Krzysztof Olszewski.

Obecnie Polcolorit wykorzystuje 80 proc. mocy produkcyjnych. W podobnej sytuacji są konkurenci. Giełdowa Ceramika Nowa Gala po trudnych miesiącach, gdy wykorzystywała jedynie 60-70 proc. mocy, dopiero teraz wróciła do 100 proc. W lipcu również dwa zakłady grupy Cersanit musiały zmniejszyć produkcję.

Duże nadzieje na poprawę wyników Polcolorit wiąże z rozwojem eksportu. Jednak wciąż nie odczuwa poprawy na ścianie wschodniej, głównych rynkach eksportowych spółki.

— Mamy trudności z bezpiecznym rozwinięciem skrzydeł w tych krajach. Chodzi tu m.in. o kwestie terminowych pł atności, jak też dużych wahań kursów walut. Liczymy jednak, że na koniec roku eksport w grupie wyniesie 40 proc. przychodów. Na nowych rynkach, jak Mołdawia, Rumunia, Gruzja czy Wielka Brytania, znaczące efekty sprzedaży będą widoczne dopiero w I kw. 2010 r. — dodaje wiceprezes.

Podtrzymał zapowiedź wypracowania zysku netto w tym roku. Po pierwszym półroczu grupa miała juł 613 tys. zł.

— Niestety, trzeci kwartał tego roku nie zachwyca. Zwykle to właśnie trzeci był najlepszy — dodaje Krzysztof Olszewski.

Wyniki z tego okresu spółka opublikuje 4 listopada.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy