Polisa bez pośrednika

Łukasz Świerżewski
19-05-2003, 00:00

Bezpośrednia sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych to nowość na naszym rynku. Na razie pełen pakiet polis dla kierowcy oferuje przez telefon tylko Link4, w Internecie można kupić assistance Warty.

Chociaż kilka towarzystw (m.in. Warta, Ergo Hestia czy Cigna Stu) oferuje ubezpieczenia w Internecie, tylko Warta ma w sieci coś dla zmotoryzowanych. Ale towarzystwo sprzedaje tą drogą jedynie assistance.

Być może sytuacja niedługo się zmieni, ponieważ również PZU zapowiedziało rozpoczęcie prac nad udostępnieniem polis przez Internet.

Klawiatura i słuchawka

Pełną ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych bezpośrednio przedstawił na razie jedynie Link4, który specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Kupujący polisę określa przez telefon zakres ochrony, wybiera produkty i warunki ubezpieczenia. Na końcu dowiaduje się, ile będzie wynosiła roczna składka. Towarzystwo uwzględnia wszystkie uzyskane wcześniej u konkurencji zniżki za bezszkodowość. Po czym klient musi podjąć decyzję o zakupie.

Jeżeli posiadacz samochodu powie „tak”, Link4 wysyła do niego komplet dokumentów, w tym podpisaną polisę. Powinny one dotrzeć w 48 godzin. Klient płaci przy odbiorze i od tego momentu jest już ubezpieczony. Jeżeli w przysłanych dokumentach odkryje błąd, ma 7 dni na jego zgłoszenie.

Na stronach WWW Warty należy wejść w dział Sprzedaż on-line i wybrać produkt Warta Moto-Assistance. Daje to możliwość zapoznania się z opisem produktu i ogólnymi warunkami ubezpieczenia. Po wybraniu opcji „wniosek”, klient może obliczyć składkę, podając tylko niezbędne dane. Jeżeli kwota okaże się satysfakcjonująca, należy uzupełnić wniosek, a przed jego wysłaniem dokonać płatności składki. System umożliwia płacenie przy użyciu kart: Visa, Mastercard, Eurocard, Diners Club, JCB, Polcard, PBK Styl. Po zaakceptowaniu płatności wniosek wysyłany jest do Warty.

Towarzystwo zobowiązuje się do dostarczenia klientowi polisy w ciągu siedmiu dni od daty płatności. W ciągu trzech dni ubezpieczony zobowiązany jest do odesłania podpisanego wniosku i kopii polisy do Warty.

W przypadku szkody

Zarówno w Warcie, jak i w Link4 procedura likwidacji rozpoczyna się w chwili, gdy ubezpieczony zadzwoni. W przypadku Warty należy skontaktować się z centrum alarmowym, a w Link4 dzwoniąc pod ten sam numer, co podczas zakupu polisy. Dalsze postępowanie w Warcie nie różni się od stosowanego wobec klientów, którzy kupili ubezpieczenie za pośrednictwem agenta.

Korzyścią wynikającą z zakupu polisy w Link4 jest to, że na żadnym etapie likwidacji szkody nie trzeba udawać się do oddziału towarzystwa, bo takich po prostu nie ma. Klient umawia się telefonicznie na wizytę rzeczoznawcy i on już przekazuje dokumenty do centrali. Odszkodowanie zostaje przelane na wskazane konto ubezpieczonego lub szkoda rozliczana jest bezgotówkowo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Świerżewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Polisa bez pośrednika