Polsat chce zarobić na EURO 2008

MAZ
09-06-2008, 00:00

Najdroższa reklama na meczu Polska-Niemcy kosztowała prawie 170 tys. zł. 30 proc. rabatu dostaną ci, którzy zapłacą ponad 1,8 mln zł.

Najdroższa reklama na meczu Polska-Niemcy kosztowała prawie 170 tys. zł. 30 proc. rabatu dostaną ci, którzy zapłacą ponad 1,8 mln zł.

Najwięcej w cenniku kosztują reklamy przy meczach z udziałem reprezentacji Polski. 30- -sekundowy spot w trakcie meczu Polska — Niemcy kosztował 169 740 zł (cennikowo, bez rabatu), a przed jego rozpoczęciem — ponad 58 tys. zł. Nieco mniej trzeba zapłacić za spoty reklamowe podczas spotkania Chorwacja — Polska (49-64 tys. zł przed, 137-141 tys. zł w trakcie i 83 tys. zł po meczu), a najtańszy jest czas reklamowy przy pojedynku polskich piłkarzy z Austriakami — zależnie od części relacji ceny wahają się między 48 tys. zł a 141 tys. zł za 30-sekundowy spot.

Polsat wyśrubował ceny, bo liczy na dużą oglądalność meczów, szczególnie tych z udziałem naszych piłkarzy — na poziomie 70-80 proc. widowni zasiadającej w tym czasie przed telewizorami. Oznacza to, że może to być ponad 13 mln widzów. Najtańszy był mecz otwarcia, w którym Szwajcarzy zmierzyli się z Czechami (7,2 tys. zł — 26,9 tys. zł), bo tu stacja nie spodziewała się wielkiego zainteresowania. W cenie są natomiast mecze grupowe Holandia — Włochy i Holandia — Francja. Przy wielu z nich można jeszcze wykupić czas reklamowy.

Nieco droższe są opłaty za reklamy podczas meczów ćwierćfinałowych, półfinałowych i finału (od 39 tys. zł przed rozpoczęciem do 104 tys. zł w przerwie). Żaden z nich nie dorówna jednak cennikowi związanemu z grą naszej reprezentacji. A co będzie, jeśli Polacy przejdą do kolejnej rundy? Biuro Reklamy Polsatu jeszcze się zastanawia. Przewidziało natomiast pakiety rabatowe dla „najhojniejszych” reklamodawców. Ci, którzy zapłacą przynajmniej 300 tys. zł, mogą liczyć na 10 proc. upustu. Na największą, 30-procentową obniżkę, mają szansę te firmy, które na reklamy przy EURO 2008 wydadzą ponad 1,8 mln zł.

Przypomnijmy, że za prawa do transmisji mistrzostw Polsat zapłacił 15 mln euro. Nie udało mu się odsprzedać sublicencji telewizji publicznej, za co żądał aż 10 mln euro. Ostatnio TVP odkupiła jedynie — za 0,5 mln euro — prawo do pokazywania bramek i trzyminutowych skrótów w TVP1, TVP2 i TVPInfo. Polsat udostępnił też możliwość oglądania relacji na żywo w internecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Polsat chce zarobić na EURO 2008