Cyfrowy Polsat rozpoczyna testy szerokopasmowego internetu i wprowadza wideo na żądanie.
Operator telewizji satelitarnej, kontrolowany przez Zygmunta Solorza, szykuje nowości dla klientów. Dzięki temu chce zwiększyć ich lojalność oraz poprawić ARPU (średni przychód na abonenta). Najpierw ruszy VOD, czyli wideo na żądanie. Usługa oparta jest na 15 kanałach satelitarnych, na których w trakcie miesiąca dostępnych będzie rotacyjnie blisko 60 filmów. Oglądający będą za nie dodatkowo płacić.
Ruszyły także testy szerokopasmowego internetu w bezprzewodowej technologii HSPA+., którą realizują firmy Sferia i Aero 2. Dziś Cyfrowy Polsat (CP) zacznie dzwonić do abonentów i proponować im udział w testach. Jeszcze w tym roku usługa obejmie zasięgiem 40 proc. z 3 mln klientów CP. Jest skierowana jest do mieszkańców przedmieść, małych miasteczek i wsi.
— W testach weźmie udział kilka tysięcy osób. Z nową usługą komercyjnie wystartujemy w pierwszym kwartale 2010 r. — zapowiada Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
W drugim kwartale 2010 r. dostępny będzie tzw. pakiet usług zintegrowanych, obejmujący telewizję, internet oraz telefonię komórkową. W czwartym kwartale dołączy do niego telefonia stacjonarna, realizowana za pośrednictwem internetu.
— Liczymy, że projekt internetowy będzie rentowny za około 5 lat — mówi Dominik Libicki.
Nie wiadomo jeszcze, na jakich zasadach Cyfrowy Polsat będzie rozliczał się ze Sferią i Aero 2. Firmy nie mają jeszcze podpisanej umowy, jednak Dominik Libicki zapewnia, że wkrótce to nastąpi.