Polsat zarobił już 32 mln zł na ME 2008

Presserwis
opublikowano: 2008-06-16 07:47

Po sześciu dniach mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2008 wpływy Grupy Polsat ze sprzedaży czasu reklamowego przy tej imprezie wyniosły 32,5 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). 

31,6 mln z tej kwoty przypada na Polsat. Reszta to przychody Polsatu Sport Extra i Polsatu Sport. Rzeczywiste wpływy są mniejsze od cennikowych co najmniej o połowę, zwłaszcza że część reklam jest sprzedawana nie według cennika, lecz w pakietach GRP.

Najbardziej dochodowe są mecze Polaków. Wpływy Polsatu przy spotkaniu z Austrią (czwartek 12 czerwca) wyniosły 7,3 mln zł, a przy meczu z Niemcami (niedziela 8 czerwca) – 8,4 mln zł.
Żeby pokryć koszt kupna praw do transmisji Euro 2008, Polsat musi zarobić ok. 50 mln zł.

Spotkanie Polska – Austria o 20.20 przyciągnęło do Polsatu 10,3 mln widzów, a licząc także gości oglądających mecz z badanymi – 10,7 mln widzów. Udział stacji w rynku wyniósł w tym czasie 63,98 proc., a z gośćmi – 64,37 proc. Z kolei grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat Polsat miał 70,26 proc. udziału w rynku.

Dane: AGB Nielsen Media Research.