Polscy kierowcy wybrali Czeszki

PJ
opublikowano: 27-01-2009, 12:26

W 2008 roku polscy klienci najchętniej kupowali samochody Skody - Fabię i Octavię, Toyotę Yaris i Forda Focusa – informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Listę bestsellerów 2008 roku otwierają dwie przedstawicielki Skody: Fabia i Octavia. To już po raz trzeci czeskie auta zwyciężają w rankingu popularności na polskim rynku. Po raz pierwszy wyniki sprzedaży są dla obu modeli bardzo zbliżone. Na zakup Fabii zdecydowało się w ciągu roku 14 716 klientów, Octavię kupiło 14 358 osób. Na trzecim miejscu znalazła się, podobnie jak przed rokiem, Toyota Yaris z wynikiem 12 335 sprzedanych egzemplarzy. Ostatnim modelem, którego sprzedaż w minionym roku przekroczyła na polskim rynku pułap 10 tys. sztuk, jest Ford Focus (10 738 aut).

Wszystkie wymienione auta zachowały pozycje sprzed roku; na dalszych nastąpiły zmiany. Piąte miejsce zajmuje Fiat Punto, co oznacza awans tego modelu w stosunku do poprzedniego roku o jedną lokatę, a szóste – Opel Astra., ósmy przed rokiem. Na siódme miejsce spadł Fiat Panda (z piątego rok wcześniej), a ósme zajmuje Kia cee’d. Dla koreańskiego auta ta lokata oznacza awans o 5 miejsc. Jeszcze dynamiczniej wzrosła sprzedaż Renault Clio, które poprawiło swoją pozycję o 6 miejsc i plasuje się obecnie na 9. lokacie. Pierwszą dziesiątkę zamyka Opel Corsa (spadek o 1 miejsce), a drugą otwiera Toyota Auris (awans z 14. lokaty).
Rekordowe tempo wzrostu w gronie 25 najpopularniejszych wśród polskich klientów modeli osiągnął Hyundai i30 (+222,8 proc). Drugi co do wielkości wskaźnik wzrostu sprzedaży wykazał Ford Mondeo (+75,3 proc). Oba modele odnotowały również rekordowe w ciągu roku przyrosty sprzedaży: Hyundai i30 +2 912 sztuk, Ford Mondeo +2 760 sztuk. Do zestawienia 25 najchętniej kupowanych modeli w 2008 roku trafiły nieobecne w analogicznym podsumowaniu sprzed roku Fiat Bravo i wspomniany Hyundai i30, które wykluczyły ze ścisłej czołówki Toyotę RAV4 i Forda Fiestę

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane