"Polska" dopiero 79. w świecie

ONO, PAP
opublikowano: 2011-11-12 10:32

Mazury nie weszły do siedmiu cudów świata, przegraliśmy z Włochami, a Dzień Niepodległości zdominowali zadymiarze. Trudno się więc dziwić, że według Country Brand Index...

Z dorocznego raportu Country Brand Index , przytaczanego przez "Rzeczpospolitą" wynika, że ponownie najcenniejszą marką-krajem na świecie jest Kanada. Miejsca na podium zajmują jeszcze Szwajcaria oraz Nowa Zelandia. Zwraca uwagę spadająca reprezentacja państw europejskich w zestawieniu - w czołowej dziesiątce jest ich pięć. Najbardziej zaskakujący jest spadek notowań Wielkiej Brytanii - o cztery pozycje, na 13 miejsce.

Analizowano 113 państw pod względem sześciu kryteriów, m.in. poziomu życia, klimatu biznesowego czy turystyki. Polska wypada słabo. W rankingu zajmuje dopiero 79 miejsce, jedynie o trzy oczka wyżej niż w ubiegłorocznej edycji. Nawet w oddzielnym zestawieniu dla państw europejskich jest dopiero na 29. miejscu. Niżej sklasyfikowano jedynie Rosję, Serbię, Ukrainę oraz Rumunię.

Autorzy raportu twierdzą, że Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie powinno być dla obydwu państw szansą podniesienia ich notowań, przynajmniej na płaszczyźnie turystycznej oraz kulturalnej.

Zapytaliśmy na naszej stronie FB, z czego
Zapytaliśmy na naszej stronie FB, z czego "polskiego" jesteście dumni...
None
None