Polska firma weszła na chiński rynek e-commerce

PAP
24-04-2015, 07:52

QuarticON, polska firma rozwijająca system reklamowo-rekomendacyjny dla e-commerce, weszła na chiński rynek i jako jedna z nielicznych zachodnich firm nawiązała współpracę z największym lokalnym serwisem, czyli „chińskim Google” – Baidu.

QuarticON to pierwsza w Polsce i jedna z nielicznych na świecie firm, które zdobyły licencje niezbędne do prowadzenia działań reklamowych w Chinach, Hongkongu i na Tajwanie. Współpraca i integracja z chińskim Baidu to pierwszy krok w rozwoju firmy na nowym rynku. System reklamowo-rekomendacyjny QuarticON, którego odbiorcą jest sektor handlu internetowego, przetwarza dane o zachowaniach użytkowników, tworzy ich profile behawioralne i w ten sposób proponuje im najlepiej dopasowane produkty.

“Przed podjęciem decyzji o kierunku rozwoju zadaliśmy sobie szereg pytań. Jak internet będzie wyglądał za kilka lat? Który rynek będzie największy? I wybraliśmy Chiny, gdzie już teraz ponad 600 mln ludzi korzysta z internetu. To tyle, co łączna populacja USA i UE” - mówi założyciel QuarticON Paweł Wyborski.

Szacuje się, że wartość sprzedaży e-commerce w Chinach w 2015 roku wzrośnie o 37,3 proc. i wyniesie 298 miliardów dolarów, a do 2018 r. przekroczy poziom biliona dolarów i stanowić będzie ponad 40 proc. rynku światowego (według eMarketer). Z kolei wydatki na reklamę w internecie w 2014 roku wzrosły na tym rynku o 40 proc. i wyniosły niemal 24 miliardy dolarów (według iResearch).

“Z jednej strony tworzymy pomost dla firm z całego świata, które chcą dotrzeć do konsumentów z Chin. Z drugiej dostarczamy lokalnemu e-commerce unikalne narzędzie do prowadzenia działań marketingowych” - mówi dyrektor zarządzający QuarticON Shanghai Kevin Kong.

By lepiej dopasować się do lokalnej specyfiki i przyspieszyć rozwój na azjatyckich rynkach, QuarticON zainwestował w centrum danych i dział R&D w Szanghaju. W Chinach popularne serwisy, takie jak Facebook czy Google, mają marginalne znaczenie, dlatego firma przyjęła strategię integrowania się z największymi lokalnymi przedsiębiorstwami z branży online, takimi jak wspomniane Baidu (korzysta z niego 63 proc. spośród 632 mln chińskich internautów). Pierwsi chińscy klienci e-commerce testują już system rekomendacyjno-reklamowy QuarticON i prowadzą kampanie skierowane do tamtejszych internautów.

Przedstawiciele firmy deklarują chęć dalszej jej ekspansji. QuarticON jest obecny na kluczowych rynkach europejskich, finalizowane są także umowy inwestycyjne w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Z narzędzi QuarticON korzysta już kilkaset firm, w tym: Tchibo, Tesco, Intersport, Komputronik i Praktiker. QuarticON posiada biura w Warszawie, Londynie, San Francisco i Szanghaju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Polska firma weszła na chiński rynek e-commerce