Czytasz dzięki

Polska kosmetykami stoi

opublikowano: 29-06-2015, 00:00

Być może niedługo Polska oprócz dobrej wódki i żywności zacznie się kojarzyć również z kosmetykami, w których jesteśmy coraz lepsi.

Głównym kryterium wyboru produktów przez polskich konsumentów nie jest ich polskie pochodzenie. Podobnie jest w branży kosmetycznej, gdzie, jak sprawdziło ARC Rynek i Opinia w badaniu na 500 Polakach powyżej 18. roku życia, przy zakupie kosmetyków najważniejsza jest cena oraz dobre doświadczenia z produktem.

Ankietowani poproszeni o wskazanie 10 najbardziej znanych marek kosmetyków, niezależnie od kraju pochodzenia, wymieniali również trzy polskie: Ziaję, Sorayę oraz Dr Irenę Eris. Poza tym połowa z nich stwierdziła, że przy wyborze kosmetyków zwraca również uwagę na to, czy pochodzą z Polski. Częściej robią to kobiety niż mężczyźni.

— Polskie marki kosmetyczne od wielu lat intensywnie pracują nad wizerunkiem, czego efekty widać. Oferują zarówno zaawansowane technologicznie produkty, które jakością nie ustępują tym zagranicznym, jak również znacznie tańsze kosmetyki, dostępne w zasadzie dla każdego — komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Zdaniem samych producentów coraz częściej docenia to również zagranica. — Podczas ostatnich międzynarodowych targów kosmetycznych w Bolonii potwierdziłam przekonanie, że przedsiębiorcy i klienci z takich krajów jak Francja, Włochy, Wielka Brytania cenią polskie produkty z tej kategorii — twierdzi Agnieszka Owczarek, prezes Noble Health.

Na polską siłę w branży kosmetycznej zwracało też ostatnio uwagę Ministerstwo Gospodarki, wyliczając, że wartość polskiego rynku kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji i higieny ciała w 2014 roku mogła przekroczyć 3,4 mld EUR, co nas plasuje w czołówce najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Wytwarzane w naszym kraju produkty są wysyłane do ponad 130 krajów świata.

Duży popyt na nie istnieje zarówno wśród tradycyjnych odbiorców z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, jak i na wiodących rynkach kosmetycznych Starego Kontynentu. Przy tym większość polskich firm kosmetycznych to żadne giganty, tylko osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą i niewielkie firmy, które zaspokajają lokalne potrzeby oraz wypełniają nisze rynkowe.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane