Polska na bakier z RODO

opublikowano: 18-02-2019, 22:00

Firma doradcza PwC szacuje, że nawet połowa przedsiębiorców w Polsce nie poradziła sobie z wdrożeniem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), choć zaczęło ono obowiązywać w maju ubiegłego roku (po dwuletnim okresie przygotowawczym).

Specjalizujący się w RODO trenerzy Effect Group twierdzą, że biznes nie wie, jak przeprowadzić analizę ryzyka, dostosować działy IT oraz przygotować tzw. klauzulę informacyjną i upoważnienie do przetwarzania danych. Jak wyglądamy na tle innych państw? 59 proc. firm uważa, że spełniają wszystkie lub prawie wszystkie wymogi, 29 proc. przewiduje, że będą gotowe w ciągu roku, a tylko 9 proc. potrzebuje więcej czasu, aby dostosować się do RODO — wynika z badania Cisco przeprowadzonego wśród 3,2 tys. specjalistów ds. bezpieczeństwa i prywatności z 18 krajów. 75 proc. respondentów dostrzega liczne zalety inwestycji w ochronę danych, w tym większą zwinność operacyjną i wyższy poziom innowacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu