Polska napędza Philipsa

RB
15-06-2007, 00:00

Polska stała się dla Philipsa regionem. Nie tylko ze względu na liczbę fabryk, ale również wielkość sprzedaży.

Polska stała się dla Philipsa regionem. Nie tylko ze względu na liczbę fabryk, ale również wielkość sprzedaży.

Philips, holenderski producent obecny w takich branżach jak: oświetlenie, sektor medyczny oraz elektronika użytkowa, osiągnął w 2006 r. 103,7 mld zł (27 mld EUR) zysku brutto. Jest to mniej niż w 2005 r., kiedy firma zarobiła 116,7 mld zł (30,4 mld EUR), jej rentowność jednak rośnie. Dochód netto w 2006 r. wyniósł 20,7 mld zł (5,4 mld EUR). W 2005 r. było to 11,1 mld zł (2,9 mld EUR).

Bardzo dobrze w grupie Philips radzą sobie fabryki w Polsce. W 2006 r. sprzedaż brutto sięgnęła 7 mld zł (1,8 mld EUR). Rok wcześniej było to 6,2 mld zł (1,6 mld EUR).

— Firma jest obecna w Polsce od 85 lat. Jesteśmy liczącym się rynkiem ze względu na liczbę fabryk oraz sprzedaż — mówi Bogdan Rogala, prezes Philips Polska.

W Polsce jest 5 fabryk zatrudniających około 8,5 tys. pracowników. Łączne inwestycje Philipsa w naszym kraju wyniosły w 2006 r. 2,1 mld zł (550 mln EUR).

Eksport wyrobów Philips Polska, m.in. osprzętu i elektroniki oświetleniowej, sprzętu gospodarstwa domowego, przyczynia się do poprawy naszego bilansu płatniczego. Stanowi on około 70 proc. sprzedaży polskich fabryk Philipsa. Średnio eksportują one rocznie towary wartości około 3,5 mld zł (900 mln EUR).

Philips ma fabryki w 28 krajach, a produkty sprzedaje w 150. Jest znany z wielu innowacyjnych technologii, należy do niego ponad 80 tys. patentów, m.in. płyta CD czy energooszczędna świetlówka. Nowe technologie to zasługa dużych nakładów na badania i rozwój. W 2006 r. na ten cel firma wydała 6,2 mld zł (1,62 mld EUR).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polska napędza Philipsa