Polska traktorami silna

opublikowano: 05-08-2009, 15:24

W Polsce sprzedaliśmy o jedną czwartą traktorów więcej niż przed rokiem.

Sprzedaż nowych ciągników rolniczych wynikająca z rejestracji w pierwszym półroczu 2009 roku była o 25,54 proc. wyższa niż przed rokiem. Na tle Europy Zachodniej borykającej się z załamaniem sprzedaży, sięgającym 10 proc., sytuacja w Polsce wygląda imponująco - komunikuje agencja Martin & Jacob, ekspert rynku rolnego.

W pierwszym półroczu 2009 roku sprzedano w Polsce 8 018 nowych ciągników rolniczych. Oznacza to wzrost o 1 631 sztuk (+25,54 proc.). W każdym z miesięcy pierwszego kwartału liczba sprzedawanych ciągników była rekordowa od czasu akcesji Polski do Unii Europejskiej. W drugim kwartale wystąpiły niewielkie spadki sprzedaży i zamknął się on wynikiem o 5 proc. gorszym od ubiegłorocznego.

Mariusz Chrobot, dyrektor projektu AgriTrac - monitoringu sprzedaży ciągników rolniczych, podkreśla, że w Polsce następuje odmładzanie parku maszynowego, głównie przy pomocy dopłat z funduszy europejskich. W lipcu ARiMR finalizowała zawieranie umów o przyznanie pomocy finansowej z rolnikami, którzy w 2007 roku złożyli wnioski o uzyskanie wsparcia. Jednocześnie zakończył się drugi nabór wniosków. Rząd chce ponadto, aby pomoc trafiła również do niewielkich gospodarstw, a tych jest w Polsce najwięcej. Zgodnie z planowanymi zmianami jeden wniosek będzie mogło złożyć kilka osób. Perspektywa dla rynku maszyn i urządzeń rolniczych jest więc bardzo obiecująca.

Pozytywnym aspektem jest również malejący na rynku udział ciągników importowanych. W stosunku do pierwszego półrocza 2008 roku, w kraju zarejestrowano 2 056 ciągników mniej - zanotowano więc spadek o blisko jedną czwartą. Wśród rolników wzrasta zainteresowanie nowymi ciągnikami tymi o większej mocy, tj. posiadających 90 i więcej KM.

Największe wzrosty sprzedaży utrzymują marki koncernu CNH. Ciągniki NEW HOLLAND wybrane zostały przez największą liczbę rolników (1 660 sztuk; + 128,02 proc.). Marka CASE IH awansowała na trzecią pozycję (772 sztuki; + 127,73 proc). Bardzo dobre wyniki ma czeski ZETOR, który wybierany jest przez co piątego rolnika (1 493 sztuki; + 24,83 proc.).

None
None
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane