Zalando, niemiecka platforma modowa, od 2010 r. rozwija Zalando Lounge, czyli outletowy klub z produktami znanych marek obniżonymi nawet o 75 proc. Ruszył on z pierwszą kampanią marketingową 360 stopni (zintegrowane działania w różnych kanałach, m.in. telewizji i mediach społecznościowych) w siedmiu krajach, w tym w Polsce. Jest ona drugim pod względem wielkości – po Niemczech – rynkiem dla działającego w 14 krajach (w tym Francji, Hiszpanii i Włoszech) Zalando Lounge. Wartość produktów sprzedanych na nim w 2020 r. wyniosła 1 mld EUR.
– Zalando jest bardzo popularne w Polsce. Uwzględniając wszystkie platformy i e-sklepy, zajmuje czwarte miejsce pod względem znajomości marki i szóste w liczbie unikalnych klientów. Jest też jedną z szybciej rosnących platform: od ubiegłego roku zwiększył zasięg niemal dwukrotnie i już ok. 8 proc. polskich internautów robi zakupy na Zalando w skali miesiąca – wynika z danych YouGov BrandIndex – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.
Wyjaśnia, że wbrew pozorom to bardzo dużo, ponieważ polski rynek e-commerce jest, pomijając pozycję Allegro, bardzo rozdrobniony.
– Polscy konsumenci od lat deklarują, że lubią wyszukiwać unikatowe produkty w okazyjnych cenach, a Zalando Lounge dokładnie to im daje. Dla samych marek internetowy kanał outletowy to atrakcyjne uzupełnienie modelu sprzedaży, więc na tego typu działalności zyskują wszystkie strony – komentuje Agnieszka Górnicka.
Od tylu lat działa w Polsce Zalando Lounge.