Polski e-Commerce niczym kula śnieżna

19-05-2015, 00:00

Prezes Banku Pocztowego o rewolucji w e-commerce

KOMENTARZ

SZYMON MIDERA

Prezes Zarządu Banku Pocztowego

Rewolucja e-commerce w Europie nadal trwa. Rynek handlu elektronicznego bowiem niezmiennie rośnie w siłę. Analitycy szacują, że w 2015 r. na czołowych rynkach europejskich nastąpi dalszy wzrost sprzedaży online. Na tle tych rynków wyróżnia się Polska, w której zaraz za Niemcami spodziewany jest największy skok obrotów z e-handlu — aż o 21 proc. Tymczasem średnia dla pozostałych europejskich rynków wynosi 18,4 proc.

Ta dobra tendencja wzrostu daje nam szansę na zbliżenie się w perspektywie kilku lat do czołówki e-commerce w Europie, w której prym wiodą Wielka Brytania i Niemcy. Już teraz wysuwamy się natomiast na głównego pretendenta do tytułu lidera, biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu rynku sprzedaży mobilnej.

Druga, ciemniejsza strona medalu pokazuje jednak, że pomimo zwiększających się przychodów polskiej branży e-handlu, wysokość średnich wydatków Kowalskiego w sieci, nadal stawia nasz kraj w ogonie rynków starego kontynentu. Poprawa tego stanu rzeczy wiąże się z wyzwaniami, którym muszą sprostać polskie sklepy internetowe, m.in. na polu wygodnych dla klienta sposobów dostawy produktów oraz dostępnych płatności internetowych.

To przed nami. Tymczasem już dziś nie ulega wątpliwości, że e-commerce w Polsce, tak jak w całej Europie, to globalny trend w sprzedaży, który rośnie niczym kula śnieżna i jest nie do zatrzymania. Sprzedaż to teraz e-commerce. Zarówno giganci rynku handlu, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa podejmują decyzje o wejściu w elektroniczny handel — już nie w celu budowania przewagi konkurencyjnej, ale żeby dotrzymać kroku dynamicznie zmieniającemu się rynkowi. Podświadomie wszyscy czują bowiem, że zignorowanie tego trendu może wiele kosztować.

Jak prognozują firmy analityczne, 33 mld zł — tyle ma wynieść szacunkowa wartość polskiego rynku e-commerce w 2015 r. To aż o 6 mld zł więcej niż rok wcześniej. W obliczu tych imponujących danych tym bardziej jest mi miło, że Bank Pocztowy już po raz drugi może być partnerem prestiżowego rankingu e-Gazele Biznesu. Chcemy w ten sposób promować i wspierać polskie firmy, które z sukcesem zdobywają rynek elektronicznego handlu oraz stanowią wysoką wartość dla polskiej gospodarki. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Polski e-Commerce niczym kula śnieżna