dk Executive Search, polska firma specjalizująca się w rekrutacji na kluczowe stanowiska kierownicze i strategiczne, dołączyła do działającej w tym sektorze sieci Amrop.
Dostęp do świata
Firma zmienia nazwę na Amrop dk Polska. Zintegruje się z międzynarodową siecią Amrop, metodykami, narzędziami cyfrowymi oraz dostępem do projektów realizowanych dla klientów na całym świecie, ale zachowa niezależność prawną.
— Pozostaniemy niezależną spółką z własną strukturą w Polsce — mówi Dorota Kołecka, partnerka zarządzająca w Amrop dk Polska.
Amrop działa dzięki współpracy z lokalnymi firmami jako globalna spółka partnerska wielu niezależnych firm, a nie scentralizowana korporacja. Zwykle w każdym kraju wybiera jedną firmę, chyba że chodzi o tak duży rynek jak USA. W Polsce wybór padł na dk Executive Search.
— Szukaliśmy partnera dopasowanego do nas pod względem wartości. Dodatkowym atutem dk Executive Search jest duże doświadczenie w sektorach private equity, przemysłowym, technologicznym i konsumenckim. To obszary, w których obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na doradztwo przywódcze — mówi Oana Ciornei, przewodnicząca Amrop CEE i członkini globalnego zarządu Amropu.
Dzięki współpracy z Amropem polska spółka uzyska dostęp do 56 rynków. To jedna z największych niezależnych sieci firm executive search (czyli specjalizujących się w rekrutacjach na kluczowe stanowiska) i doradztwa w obszarze przywództwa na świecie. Na rynku jest od ponad 45 lat. Działa w 70 biurach na pięciu kontynentach. Współpracuje z firmami z sektorów technologii, przemysłu, finansów, dóbr konsumenckich, handlu detalicznego i usług profesjonalnych.
W grupie raźniej
Spółkę dk Executive Search ponad 25 lat temu założyła Dorota Kołecka. W tym czasie firma zrealizowała 1,5 tys. projektów związanych z rekrutacją menedżmentu najwyższego szczebla. Na wejście do Amropu zdecydowała się, żeby łatwiej skalować biznes i rekrutować na całym świecie.
W branży pojawia się teraz więcej wyzwań związanych m.in. z rozwojem sztucznej inteligencji.
— Rynek executive search przechodzi dużą transformację. Sztuczna inteligencja nie tylko zmienia sposób pracy organizacji, ale i redefiniuje rolę liderów i oczekiwania wobec najwyższej kadry menedżerskiej. Największym wyzwaniem jest dziś pozyskanie liderów, którzy potrafią zarządzać zmianą związaną z transformacją cyfrową, AI czy zrównoważonym rozwojem — mówi Marta Andrearczyk-Łakomy, partnerka zarządzająca Amrop dk Polska.
Działanie na lokalnym rynku w pojedynkę jest trudniejsze także ze względu na międzynarodowe ambicje wielu klientów oraz dużą konkurencję na rynku executive search. Wiele firm działających w Polsce to międzynarodowe spółki. Rekrutacja też coraz częściej odbywa się międzynardowo.
— Do tej pory prowadziliśmy rekrutację również poza Polską, ale z Amropem, dzięki bezpośredniej obecności na kilkudziesięciu lokalnych rynkach, będzie to łatwiejsze. Coraz więcej polskich firm rozwija działalność za granicą, a działając wyłącznie w Polsce, trudniej było nam w pełni odpowiadać na ich potrzeby. Teraz mamy dostęp do globalnej bazy kontaktów, międzynarodowych procesów i narzędzi, które wspierają rekrutacje w wielu krajach równolegle — tłumaczy Dorota Kołecka.
— Zyskujemy dostęp do projektów rekrutacyjnych, w których decyzje zapadają w europejskich lub regionalnych centralach. — obszarze, do którego lokalne firmy zazwyczaj mają utrudniony dostęp. Klienci coraz częściej oczekują jednego partnera działającego na wielu rynkach jednocześnie. Szczególnie przy obsadzie zarządów i najwyższych stanowisk menedżerskich — wtóruje jej Marta Andrearczyk-Łakomy.
Współpraca oficjalnie rusza 15 października, ale polska spółka już realizuje wspólne projekty z Amropem.
— Jej potencjał wygląda bardzo obiecująco. Zdarzało się, że nowi partnerzy Amropu podwajali wyniki już w pierwszym roku współpracy. My liczymy na 50-procentowy wzrost — mówi Dorota Kołecka.
Wielkość europejskiego rynku Executive Search w 2024 r. wyniosła ponad 4,8 mld USD — wynika z danych Verified Market Research. Prognozuje się, że do 2031 r. wzrośnie do 11,5 mld USD, czyli średnio o 10 proc. w ciągu roku.
Na świecie rynek executive search szacowany jest na kilkanaście do kilkudziesięciu miliardów dolarów w zależności od tego, co obejmują raporty: tylko usługi executive search czy także doradztwo w zakresie przywództwa — leadership advisory oraz usługi pokrewne.
Wzrost rynku executive search napędza rozwój sektora IT i telekomunikacji oraz rosnące zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych menedżerów. W Polsce też rośnie zapotrzebowanie na usługi w tych sektorach, zwłaszcza na kandydatów z doświadczeniem i osiągnięciami w obszarze sztucznej inteligencji.