Polski programista bez rąk tworzy gry

Karol Kopańko
27-09-2014, 08:55

Choć Maksymilian Strzelecki urodził się bez rąk, to programuje gry komputerowe. Jego najnowsza propozycja „Warlocks” zebrała na Kickstarterze już ponad 17 tys. USD.

Pasję do tworzenia gier obudził w nim znajomy dziadka, który wyjaśniał tajniki działania komputera i języków programowania. Dziś Maksymilian jest 21-letnim studentem informatyki na Politechnice Koszalińskiej i jak sam przyznaje z komputerami radzi sobie dobrze, choć zostały zaprojektowane do obsługi manualnej.

Zobacz więcej

Maksymilian do pracy używa normalnych akcesoriów, które opanował lepiej niż wielu ludzi. Na klawiaturze pisze z szybkością 90 słów na minutę! Kickstarter / kickstarter.com

- Posługuję się normalną klawiaturą i myszką, tylko że używam do tego stóp. Nie jest to jakiś szczególny problem, aby to w ten sposób „ogarnąć”, kwestia poświęcenia uwagi, czasu i cierpliwości – mówi Maksymilian.

Jest samoukiem, który większość wiedzy i doświadczenia zawdzięcza ciężkiej pracy. Maksymilian znajduje także czas na relaks – jest regularnym graczem w sieciową grę „Counter Strike: Global Offensive”. Obecnie wraz z piątką przyjaciół i studiem One More Level współtworzy wieloosobową grę akcji „Warlocks”, która została bardzo dobrze przyjęta podczas krakowskiej konferencji Digital Dragons.

Do dokończenia prac potrzebne są jednak dodatkowe fundusze, dlatego twórcy wystartowali z kampanią crowdfundingową na portalu Wspieram.to, gdzie otrzymali nieco ponad 3 tys. PLN. Znacznie lepiej idzie im zbiórka na amerykańskiej platformie Kickstarter. Na pięć dni przed zakończeniem akcji na koncie „Warlocks” jest prawie 17 tys. USD wpłacone przez ponad 600 osób. Aby zespół otrzymał pieniądze, kwota musi wzrosnąć do 25 tys. USD, gdyż taki był początkowy cel.

Wtedy gra ukaże się także na Linuxie, Macu i Wii U. W przeciwnym wypadku całe fundusze wrócą na konta wspierających.

- Jeśli chcecie zagrać w przyjemną gierkę niezależną, z wybijaniem hord potworków, kolekcjonowaniem przedmiotów i rywalizacją ze znajomymi, to „Warlocks” trafi w wasze gusta – zachwala projekt Maksymilian.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Kopańko

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Polski programista bez rąk tworzy gry