Polski smart home w singapurskich szkołach

opublikowano: 26-03-2019, 09:00

Systemy inteligentnego budownictwa marki Fibaro w Singapurze zostały uznane za… pomoc naukową. Korzysta z nich już kilka szkół średnich.

Idąc z duchem czasu,  singapurskie ministerstwo edukacji już kilka lata temu zadecydowało o wprowadzeniu do edukacji na poziomie szkół średnich bloków tematycznych związanych z rozwojem najnowszych technologii – przypomina poznańska firma Fibaro, przejęta w lipcu 2018 r. przez włoską grupę Nice, a specjalizująca się w produkcji systemów automatyki budynkowej i smart home. Jej systemy są wykorzystywane w sześciu tamtejszych szkołach i pomagają uczniom w zrozumieniu podstaw technologii internetu rzeczy, a dokładnie inteligentnego budownictwa.  Firma zapowiada, że w ciągu bieżącego roku jej urządzenia trafią do pięciu kolejnych placówek. 

 „Inicjatywa jest częścią singapurskiego programu Smart Nation rozpoczętego w 2014 r. Jego celem jest wykorzystanie potencjału technologii m.in. do zwiększenia zdolności ludzi do odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku poprzez uczenie ich nowoczesnych technologii”, czytamy w komunikacie Fibaro.

Spółka dostarczyła do singapurskich szkół średnich po kilkanaście zestawów m.in. z czujnikami ruchu, urządzeniami do zarządzania oświetleniem oraz po jednym profesjonalnym laboratorium. Liczy, że w przyszłości będzie mogła na podobnych zasadach współpracować również w uczelniami wyższymi. Fibaro już wcześniej nawiązało kontakt m.in. z Politechniką Nanyang czy Singapurskim Uniwersytetem Technologii i Designu i włączało się w realizowane przez nie projekty. System spółki z Poznania wykorzystywany jest np. w badaniach w zakresie automatyki budynkowej i powierzchni biurowych. 

Fibaro prowadzi sprzedaż  na ponad 100 rynkach na całym świecie. Na mapie jej aktywności dominują jednak Polska, Niemcy, Holandia, Norwegia i Francja. Spółka niedawno pochwaliła się, że jej produktami zainteresował się operator telekomunikacyjny z Japonii – firma Kddi.  Zawarty kontrakt zakłada włączenie stworzonych  w Polsce urządzeń z segmentu smart home do oferty nowego kontrahenta. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu