Polski smart home w singapurskich szkołach

opublikowano: 26-03-2019, 22:00

Systemy inteligentnego budownictwa marki Fibaro zostały uznane w azjatyckim kraju za… pomoc naukową. Korzystają z nich szkoły średnie.

Singapurskie ministerstwo edukacji, idąc z duchem czasu, już kilka lata temu zdecydowało o wprowadzeniu do edukacji na poziomie szkół średnich bloków tematycznych związanych z rozwojem najnowszych technologii — zwraca uwagę poznańska firma Fibaro, przejęta w lipcu 2018 r. przez włoską grupę Nice, a specjalizująca się w produkcji systemów automatyki budynkowej i smart home. Jej systemy są wykorzystywane w sześciu tamtejszych szkołach i pomagają uczniom w zrozumieniupodstaw technologii internetu rzeczy, a konkretnie — inteligentnego budownictwa. Firma zapowiada, że w tym roku jej urządzenia trafią do pięciu kolejnych placówek.

„Inicjatywa jest częścią singapurskiego programu Smart Nation rozpoczętego w 2014 r. Jego celem jest wykorzystanie potencjału technologii m.in. do zwiększenia zdolności ludzi do odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku poprzez uczenie ich nowoczesnych technologii” — czytamy w komunikacie Fibaro.

Spółka dostarczyła do singapurskich szkół średnich po kilkanaście zestawów m.in. z czujnikami ruchu, urządzeniami do zarządzania oświetleniem oraz po jednym profesjonalnym laboratorium. Liczy, że w przyszłości będzie mogła na podobnych zasadachwspółpracować również z uczelniami wyższymi. Fibaro już wcześniej nawiązało kontakt m.in. z Politechniką Nanyang czy Singapurskim Uniwersytetem Technologii i Designu i włączało się w realizowane przez nie projekty. System spółki z Poznania wykorzystywany jest np. w badaniach z zakresu automatyki budynkowej i powierzchni biurowych.

Fibaro prowadzi sprzedaż na ponad stu rynkach na całym świecie. Na mapie jej aktywności dominują Polska, Niemcy, Holandia, Norwegia i Francja. Spółka niedawno pochwaliła się, że jej produktami zainteresował się operator telekomunikacyjny z Japonii — firma Kddi. Zawarty kontrakt zakłada włączenie stworzonych w Polsce urządzeń z segmentu smart home do oferty nowego kontrahenta.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane