Polskie elektryczne pogotowie energetyczne

opublikowano: 04-01-2021, 20:00

Spółka Innovation AG stworzyła kolejne elektryczne auto zadaniowe. Tym razem jest to pojazd dla branży energetycznej.

Innovation AG to start-up, który specjalizuje się w technologiach związanych z elektromobilnością. Zdążył już zrealizować kilka projektów. Teraz zaprezentował kolejny.

Po samochodach, które znalazły zastosowanie w kopalniach i Karkonowskim Parku Narodowym, oraz zbudowanym na zlecenie InPostu elektrycznym dostawczaku spółka stworzyła pierwsze w Polsce elektryczne pogotowie energetyczne.

Auto już jeździ w ramach ZKlaster Serwis, a jego zadaniem jest serwis oraz monitoring instalacji energetycznych. Zbudowany na platformie land rovera defendera 130 pojazd, z napędem 4x4, o zasięgu około 250 km, bez problemu przemieszcza się w trudnym terenie, ułatwiając konserwację instalacji energetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem OZE.

Podobnie jak w przypadku innych projektów spółki, również najnowszy pojazd jest stworzony na zasadach konwersji napędu elektrycznego (po dokonaniu przeróbek) do nadwozia auta spalinowego.

Pomysł na stworzenie pojazdu zadaniowego, którego podstawowym celem jest serwis i usuwanie awarii urządzeń energetycznych, powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, z myślą o inwestycjach fotowoltaicznych w promieniu 100 km od Zgorzelca.

— Pod tym względem nasz region bardzo dynamicznie się rozwija i z pewnością pojazd będzie często wykorzystywany. Nie wykluczamy również pomocy, jeżeli zajdzie potrzeba usuwania awarii sieci energetycznej lub urządzeń należących np. do PGE — mówi Łukasz Kurz, dyrektor operacyjny Innovation AG, dodając, że budowane w jego firmie auta nie są produktem dla Kowalskiego. To propozycja dla konkretnych rynkowych nisz.

Samochody można naładować z każdego źródła prądu. Mogą one jednocześnie pełnić rolę mobilnego magazynu energii wszędzie tam gdzie nie ma możliwości skorzystania z innych źródeł zasilania. Jest to szczególnie przydatne rozwiązanie np. dla służb ratowniczych

— Już niedługo zeroemisyjny terenowy samochód, będzie wyposażony m.in. w myjki elektryczne do mycia paneli fotowoltaicznych oraz system filtrowania i odzyskiwania wody, umożliwiający jej ponowne wykorzystanie. Nad tym rozwiązaniem trwają prace przy udziale finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej — dodaje Łukasz Kurz.

O Innovation AG zrobiło się głośno pod koniec 2018 r., kiedy spółka zaprezentowała „Sokoła 4x4”, czyli pierwszy polski w pełni elektryczny pojazd stworzony metodą ekokonwersji oraz ogłosiła plany startu zbudowanym przez siebie elektrycznym autem w Dakarze. Pandemia pokrzyżowała sportowe plany, ale władze Innovation AG zapewniają, że pojawią się na jego trasie w 2022 r.

Kolejna propozycja:
Kolejna propozycja:
Pokazany właśnie elektryczny pojazd dla służb energetycznych to kolejny pomysł na wykorzystanie terenowej platformy zbudowanej przez Innovation AG ze Zgorzelca. Auta oparte na tej platformie pracują już w górach i w kopalniach.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane