Zobacz galerię innowacyjnych polskich spółek, które zaprezentowały się na Expo 2015 >>>










Do tej pory to jabłko było głównym motywem polskiej promocji w Mediolanie – teraz czas na nasze technologie. Innowacjami, które można tam zobaczyć podczas Tygodnia Polskiej Branży ICT (organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości), nie pogardziłby nawet globalny koncern, który też wykorzystuje jabłko do promocji swoich produktów. Zresztą jedną z nich sprzedaje już nawet w swoim sklepie.
Jak polskie firmy podbijają Włochy? Drukarka 3D firmy Omni 3D, która na oczach przechodniów tworzy plastikowe rzeźby, prezentacja inteligentnego domu spółki OORT Europe, w którym każde elektroniczne urządzenie można zamienić w "myślący" przedmiot, oraz interaktywne mapy firmy MGGP Aero, pokazujące ukośne rzuty budynków po dotknięciu ekranu – to tylko niektóre z pomysłów polskich start-upów oraz mikro i małych przedsiębiorstw, wyłonionych wcześniej w rządowym konkursie, umożliwiającym reprezentowanie naszego kraju na EXPO.
W słynnym już budynku zbudowanym ze skrzynek na jabłka umieszczono też beacony. Specjalnie zaprogramowane czujniki ułatwiają nawigację po wystawie wszystkim, którzy na swoje smartfony ściągną aplikację Geos firmy Infinity HQ. Odwiedzający mogą też zrobić sobie zdjęcie z wrocławskim robotem Eu-Geniusem i zagrać w grę na tablecie – wykorzystując interaktywną kostką do gry Dice+ firmy Game Technologies (to właśnie ich produkt sprzedaje Apple).
Jest też coś dla prawdziwych inżynierów – prezentacja polskiego 32-bitowego procesora firmy Digital Core Design i nowoczesnych światłowodów firmy InPhoTech. A na koniec – coś dla miłośników sportu i stylu fit - polska aplikacja mobilna Sportovia, która łączy funkcję elektronicznego trenera i dietetyka.