Polskie marki ze wsparciem Go to Brand

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2019-04-10 22:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zamknęła nabór, w którym MŚP mogły powalczyć o dotacje na promocję swoich produktów za granicą.

Wsparcie finansowe na ekspansję zagraniczną przewiduje poddziałanie 3.3.3 programu Inteligentny Rozwój („Go to Brand”). Do PARP wpłynęły 1393 wnioski, a ich wartość dofinansowania sięgnęła 395 mln zł. To oznacza, że popyt na granty dla eksporterów ponaddwukrotnie przekroczył możliwości budżetowe konkursu. Informacje o tym, ile przedsiębiorstw otrzyma wsparcie, PARP opublikuje za niecałe trzy miesiące. Beneficjenci będą mogli przeznaczyć granty na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych i konferencjach zagranicznych. Dotacje pokryją też koszty usług doradczych związanych z promowaniem działalności gospodarczej. Na dofinansowanie mogą liczyć przedsiębiorcy z najbardziej perspektywicznych branż, w tym m.in. biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, meblarskiej, kosmetycznej, IT/ICT, żywnościowej, a także związanej z produkcją łodzi i jachtów.

150 mln zł Tyle wynosi budżet konkursu Go to Brand.

395 mln zł O taką kwotę dofinansowania ubiegali się przedsiębiorcy.