Polskie start-upy spełniają swój amerykański sen

Przedsiębiorczość Zmienia się perspektywa patrzenia na rynek, młody biznes chce działać globalnie, a nie lokalnie — uczestnicy „Ready to Go” szans dla siebie szukali w Dolinie Krzemowej

Cztery firmy — Brand24, Quantum Lab, Phenicoptere, Migam.pl — działające w sieci centrów przedsiębiorczości AIP Business Link — zakończyły realizację programu akceleracji start-upów w Dolinie Krzemowej „Ready to Go”. Partnerami programu były US Market Access Center i Silicon Valley Acceleration Center. Program odbywał się w dwóch etapach: po serii szkoleń przygotowujących do akceleracji biznesu za granicą firmy wyjechały z Polski do Stanów Zjednoczonych, gdzie uczestniczyły w warsztatach, sesjach coachingowych i indywidualnych spotkaniach biznesowych. Szukały wiedzy, klientów, partnerów biznesowych i inwestorów.

Przedstawiciele firm Brand24, Quantum Lab, Phenicoptere, Migam.pl pokazali w Dolinie Krzemowej efekty swojej dotychczasowej pracy. Fot. Marek Wiśniewski
Zobacz więcej

Przedstawiciele firm Brand24, Quantum Lab, Phenicoptere, Migam.pl pokazali w Dolinie Krzemowej efekty swojej dotychczasowej pracy. Fot. Marek Wiśniewski

Rozpoznanie rynku

— Trzy tygodnie w Dolinie Krzemowej pozwoliły nam spojrzeć na działalność globalnie, a nie z perspektywy lokalnego rynku — zapewnia Monika Żochowska, współwłaścicielka spółki Phenicoptere, oferującej akcesoria do demakijażu, stworzone na podstawie technologii mikrowłókien. W wyjeździe towarzyszyła jej Renata Hibner.

— Pobyt w Dolinie Krzemowej pomógł nam udoskonalić model biznesowy, mogłyśmy sprawdzić, jak w USA odbierany jest nasz produkt, ale też zmienić wyniesiony z polskich doświadczeń sposób myślenia, że porażka oznacza koniec biznesu, a nie etap w jego rozwoju — mówi Renata Hibner.

Na rozpoznanie amerykańskiego rynku postawiła również firma Brand24, dostarczająca narzędzi do monitoringu marki i produktów w internecie.

— Wyjazd i spotkania z potencjalnymi klientami pozwoliły nam zwalidować produkt, czyli sprawdzić, jak jest przyjmowany w Stanach Zjednoczonych. Okazało się też, że „dziura” w rynku, którą próbujemy zagospodarować, jest większa, niż się spodziewaliśmy. Udało nam się również uzyskać kilkadziesiąt wartościowych kontaktów do potencjalnych odbiorców — mówi Michał Sadowski z Brand24.

Zaznacza też, że wyjazd pozwolił firmie na doprecyzowanie modelu sprzedaży zdalnej oraz nawiązanie kontaktów z potencjalnymi partnerami. A Brand24 w styczniu 2014 r. ma rozpocząć sprzedaż swojego produktu w USA.

Nowe kontakty

Z listą nowych kontaktów do kraju wróciła również firma Migam.pl, tworząca system automatycznego tłumaczenia języka migowego. Przemysław Kuśmierek, jej przedstawiciel, liczy na zacieśnienie współpracy z purple.us (dostawcą tłumaczeń na język migowy w USA i w Kanadzie), signingsavvy.com (portalem wspomagającym naukę języka migowego) czy helpouts. google.com. — Mam też nadzieję, że w 2014 r. będziemy mogli pochwalić się nowym produktem — zapowiada Przemysław Kuśmierek.

Będzie powtórka

Firmę w Stanach Zjednoczonych zarejestrował natomiast Bartosz Rychlicki z Quantum Lab, spółki wykorzystującej aplikację do mierzenia emocji internautów. Firma na miejscu uzyskała też kilka deklaracji od inwestorów. Jednak w tym, jak i w pozostałych przypadkach, na efekty rozpoczętych rozmów będzie trzeba jeszcze zaczekać. Natomiast sam koncept „Ready to Go” — realizowany z wykorzystaniem pieniędzy unijnych, pozyskanych z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka — będzie kontynuowany. Przedstawiciele Polski Przedsiębiorczej deklarują, że kolejna edycja odbędzie się w lutym 2014 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Polskie start-upy spełniają swój amerykański sen