Na południu Polski Henkel ma dwie fabryki: w Raciborzu i Dzierżoniowie — należy tam do ważniejszych pracodawców. Natychmiast został uruchomiony w Henklu zespół zarządzania kryzysowego, którego głównym celem było utrzymanie ciągłości biznesowych operacji oraz zapewnienie wsparcia dla pracowników i ich rodzin. W pakiecie świadczeń pomocowych, które zaoferowała swoim pracownikom, znalazły się: dodatkowe dni pełnopłatnego urlopu, pomoc finansowa z budżetu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i pomoc w organizacji zastępczego zakwaterowania. O dodatkowe dni pełnopłatnego urlopu mogli ubiegać się także pracownicy zaangażowani w działania ratunkowe na rzecz swoich społeczności.
Współpraca z WOŚP i PAH
Henkel Polska podjął decyzję o przekazaniu na rzecz osób poszkodowanych produktów higieny osobistej i higieny w domu przede wszystkim za pośrednictwem największych polskich organizacji pomocowych: Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Polskiej Akcji Humanitarnej, Łączna wartość tej pomocy wyniesie w przybliżeniu milion złotych. Pierwszy pomocowy transfer środków czystości i higieny, takich jak Persil, Pur, Bref, Clin, Schauma i Fa, o wartości rynkowej blisko 400 tys. zł na 76 paletach, trafił już 20 września do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Organizacja przekazała produkty mieszkańcom Opola i Ząbkowic Śląskich. W drugim tygodniu października planowane jest przekazanie kolejnej partii produktów, tym razem za pośrednictwem Polskiej Akcji Humanitarnej.
Wsparcie lokalnych społeczności wokół fabryk
Henkel przekazał wsparcie produktowe mieszkańcom Raciborza oraz powiatu raciborskiego, gdzie firma ma zakład produkcyjny. 13 palet z produktami higienicznymi pierwszej potrzeby zostało przekazanych 23 września Urzędowi Miasta Racibórz. Pomoc firmy dotarła także do innych miejscowości na południu kraju, które ucierpiały najbardziej. Łącznie 40 palet pomocy w produktach detergentowych i kosmetycznych firmy trafiło we współpracy z lokalnymi organizacjami pożytku publicznego do mieszkańców Nysy, Głuchołaz, Krzanowic, Krzyżanowic, Kłodzka i Ołdrzychowic Kłodzkich.
Zaangażowanie pracowników
Od lat pracownicy Henkla w Polsce aktywnie angażują się w wolontariat pracowniczy, współpracując z organizacjami pozarządowymi z całego kraju. W odpowiedzi na potrzebę wsparcia powodzian firma umożliwiła pracownikom zakup za symboliczną kwotę 5 zł paczek z produktami higienicznymi, które pracownicy mogą przekazać dalej. Dzięki tej inicjatywie ponad 600 paczek ma szansę trafić do poszkodowanych rodzin bezpośrednio lub za pośrednictwem zaprzyjaźnionych NGO czy instytucji pomocowych. Taka formuła oddolnej redystrybucji pomocy sprawdziła się w Henklu w 2020 r., gdy pracownicy masowo angażowali się w pomoc dla uchodźców z Ukrainy.
— Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji każda pomoc i każdy gest solidarności ma ogromne znaczenie. Dlatego jesteśmy dumni z naszych pracowników oferujących powodzianom konkretną pomoc, a jednocześnie potwierdzających, że zaangażowanie społeczne to jedna z najważniejszych wartości, jakimi kierujemy się w firmie. Oprócz działań koordynowanych we współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i Polską Akcją Humanitarną nasi pracownicy mogą przekazywać paczki produktowe zawierające niezbędne artykuły higieniczne lokalnym organizacjom charytatywnym, inicjatywom pomocowym lub bezpośrednio potrzebującym rodzinom. Mamy nadzieję, że nasze działania przyczynią się do szybszej odbudowy normalności w dotkniętych powodzią regionach — mówi Karolina Szmidt, dyrektor personalna i prezes zarządu Henkel Polska.
Działania pomocowe Henkel Polska mają na celu dotarcie do jak największej liczby poszkodowanych. Współpraca z doświadczonymi organizacjami charytatywnymi ma zagwarantować, że pomoc trafi tam, gdzie jest najbardziej potrzebna, a proces dostarczania produktów będzie przebiegał sprawnie i efektywnie.