Popyt na produkty sieciowe

opublikowano: 23-01-2020, 22:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zamknęła nabór, w którym MŚP mogły starać się o dotacje na tworzenie produktów pod jednym szyldem.

Konkurs z poddziałania 1.3.2 „Tworzenie sieciowych produktów” programu Polska Wschodnia składał się z czterech rund. Jego budżet to 420 mln zł. Eksperci PARP ocenili projekty złożone przez przedsiębiorców w trzech pierwszych rundach. Rządowa agencja wybrała do dofinansowania 11 przedsięwzięć. Otrzymają one łącznie ponad 168 mln zł. W puli pozostało ponad 250 mln zł. W ostatnim etapie konkursu przedsiębiorcy złożyli 67 wniosków, w których ubiegali się łącznie o 1,2 mld zł. Produkty sieciowe to przedsięwzięcia, w których wykorzystywany jest potencjał makroregionu. Mają one jedną koncepcją połączyć rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w ofertę gotową do sprzedaży. Każdy projekt startujący w konkursie jest efektem współpracy kilku firm. W czterech poprzednich naborach PARP wymagała, aby wnioskodawcą było konsorcjum. W pierwszym konkursie musiało ono składać się z co najmniej dziesięciu podmiotów.

W trzecim naborze rządowa agencja obniżyła wymóg do trzech konsorcjantów. Mimo to podmioty wspólnie ubiegające się o wsparcie miały duże kłopoty z pozyskaniem wkładu własnego. Dlatego w obecnym rozdaniu PARP dopuściła możliwość starania się o grant przez jednego wnioskodawcę, który z innymi firmami utworzy produkt sieciowy. Więcej informacji: www.parp. gov.pl

WAŻNA DATA: 31.05 Najpóźniej tego dnia PARP ogłosi pełną listę beneficjentów konkursu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy