Popyt wygrywa w konsolidacji

Adam Stańczak, Analityk DM BOŚ
opublikowano: 23-07-2021, 20:05

Piątkowe notowania na rynku warszawskim zdominowały niska aktywność i skromna zmienność. W przypadku WIG20 wolumen obrotu był najniższy nie tylko w bieżącym tygodniu, ale też najmniejszy od tygodni.

Obrót w indeksie ledwie przekroczył 400 mln złotych, gdy na całym rynku wyniósł 562 mln złotych. W takim kontekście zwyżkę WIG20 o 0,56 procent trudno traktować jako pokaz siły rynku. W istocie zakres wahań indeksu ograniczony do około 20 punktów albo 1 procent wartości WIG20 wskazuje na konsolidacyjny charakter rozdania. Postawa rynku była w największym stopniu przedłużeniem modelu granego w drugiej połowie wczorajszej sesji, więc trudno mówić o zaskoczeniu.

Niemniej, sesja piątkowa kończyła również tydzień i zwyżka miała wpływ na wynik WIG20 w tej perspektywie czasowej. Piątek do piątku indeks stracił 0,69 procent, więc dzisiejszy wzrost przełożył się na zredukowanie wcześniej poniesionych strat i był również sukcesem byków na polu odbierania niedźwiedziom zdobyczy z pierwszych sesji tygodnia. Techniczny bilans tygodnia jest pozytywny. Mimo spadku WIG20 utrzymał się w granicach konsolidacji 2300-2200 pkt. i finiszując w rejonie 2242 pkt. przeniósł zawieszenie w trendzie bocznym na kolejny tydzień. Patrząc na rynek przez pryzmat konsolidacji pod oporami w rejonie 2300 pkt. tydzień wpisał się w zawieszenie, które trwa od przełomu maja i czerwca.

Uwzględniając wakacyjną aktywność i czekanie na publikacje wyników spółek można myśleć, iż konsolidacja przetrwa również finałowy tydzień lipca. Zmienną, która może wymusić wcześniejsze przesilenie jest kondycja rynków bazowych, które na pierwszych sesjach tygodnia wsparły podaż. Nie ma wątpliwości, iż korelacja ze światem pozostaje elementem, który będzie miał znaczenie. Zwłaszcza w okresach o większej zmienności rynków bazowych, która jest zwyczajnie trudna do ignorowania przez rynki peryferyjne.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane