Porta Eko-Cynk: umowa z Francuzami

Bogdan Tychowski
opublikowano: 2001-07-23 00:00

Porta Eko-Cynk: umowa z Francuzami

W najbliższych dniach spółka Porta Eko-Cynk ma podpisać kontrakt wart kilka milionów marek z francuską firmą transportową.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych dniach Porta Eko-Cynk, należąca do Grupy Kapitałowej Stoczni Szczecińskiej Porta Holding, podpisze kontrakt z francuską firmą działającą w branży transportowej.

— Póki nie mamy oficjalnie podpisanej umowy, nie mogę ujawnić ani nazwy firmy, ani produktu, jak również jej kwoty — mówi Anna Białecka, szefowa biura marketingu Porta Eko-Cynk.

Nieoficjalnie wiadomo jednak, że w grę wchodzi kilka milionów marek.

Porta Eko-Cynk świadczy usługi cynkowania, transportu, malowania, śrutowania, i piaskowania oraz fosforowania. Ofertę kieruje głównie do stoczni remontowych, takich jak Stocznia Szczecińska, Gryfia czy MSR Świnoujście. Spółka ocenia swój udział w rynku usług cynkowniczych dla klientów zewnętrznych na 8 proc.

Ten rok Porta Eko-Cynk może zaliczyć do bardziej udanych. Ocynkowania zanotowała 30- -proc. wzrost przerobów w stosunku do I półrocza 2000.

Plany rozbudowy

W związku ze wzrostem zamówień, dotychczasowa hala stała się niewystarczająca. Zarząd spółki rozważa budowę nowego obiektu.

— Obecnie firma ulokowana jest poza stoczniowymi terenami, ale coraz poważniej myślimy o postawieniu drugiej hali do prefabrykacji rurociągów stalowych na obszarze stoczni — informuje Zbigniew Miodowski, prezes PEC.

Dzisiaj PEC zatrudnia ponad 100 osób. Dzięki inwestycji w spółce znajdzie pracę dodatkowo 89 osób.

Nadzieja w UE

Ocynkowanie w krajach Unii Europejskiej całkowicie wyparło już pokrywanie powierzchni farbą. Możliwości wzrostu usług cynkowniczych w Polsce przedstawiciele branży upatrują w niedalekiej już perspektywie przystąpienia Polski do struktur unijnych. Polskie firmy będą bowiem zobowiązane do zabezpieczania wykorzystywanych materiałów właśnie w ten sposób.

Porta Eko-Cynk nadzieje wiąże także z programem budowy autostrad, przy których będą mocowane bariery i słupki drogowe — metalowe, a więc także ocynkowane (szacunkowo 25 tys. ton na 100 km autostrady).