Posprzątaj po remoncie jednym kliknięciem

Partnerem publikacji jest GRUPA ALBA
19-06-2018, 22:00

Jednym z czasochłonnych etapów związanych z wywózką śmieci jest zamawianie kontenera. Ecoexpress24.pl wywołuje rewolucję, umożliwiając zamówienie go przez aplikację w smartfonie.

Postępy cyfrowej rewolucji sprawiają, że praktycznie w każdej dziedzinie życia usługi muszą być dostępne poprzez aplikację w smartfonie. Taką dziedziną jest także odbiór odpadów pobudowlanych i gruzu.

— Mamy coraz mniej czasu na załatwianie swoich prywatnych spraw, takich jak choćby zamówienie kontenera podczas remontu domu lub mieszkania. Dotyczy to szczególnie mieszkańców dużych miast. Nasza aplikacja rozwiązuje ten problem. Postawiliśmy sobie za cel, aby jako pierwsi zaoferować takie rozwiązanie o szerokiej dostępności — mówi Krzysztof Gruszczyński, prezes Grupy Alba w Polsce.

Co trzeci Polak w zasięgu

Zamówienie kontenera i płatność następują błyskawicznie, tak jak zakupy towarów czy usług w sklepach internetowych. A z telefonów komórkowych, według badania CBOS, korzysta aż 92 proc. Polaków. Naturalnym stało się więc załatwianie wszelkich spraw przez aplikacje, co nie tylko jest ułatwieniem, ale zwiększa dostępność usługi. Wywóz śmieci z tego punktu widzenia nie różni się od zamawiania pizzy czy kupna biletów przez smartfona. W świetle danych GUS-u, na głowę statystycznego mieszkańca Polski rocznie przypada 268 kg śmieci, które jakoś muszą być wywiezione. Tymczasem w zasięgu działania aplikacji jest już 12 mln potencjalnych użytkowników, a niedługo liczba ta wzrośnie o kolejne 3 mln. Kontener o wielkości od 2 do 36 m sześc. można zamówić całkowicie poprzez kanał internetowy przy użyciu smartfona, tabletu czy komputera. Dzięki płatnościom online można sfinalizować zamówienie od ręki, co zapewnia jego błyskawiczną realizację. Użytkownik korzystający z usługi może zapełniać kontener przez maksymalnie dziewięć dni, po czym następuje jego odbiór.

Usługa otwarta na firmy

Aplikacja może być wykorzystywana również przez przedsiębiorstwa zajmujące się budownictwem i usługami remontowymi.

— Oprogramowanie online czy też aplikacje mobilne nie zastąpią obecnego systemu gospodarowania odpadami, a raczej go uzupełnią. Widzę jednak przyszłość w rozwoju takich usług. Jeśli chodzi o segment B2B, mamy już rozwiązania, które znacznie ułatwiają współpracę firmy odpadowo-recyklingowej z przedsiębiorcami. Nasze autorskie oprogramowanie pozwala usprawnić logistykę i przepływ informacji. Gwarantuje też przejrzystość procesów w trybie online. To również stało się standardem — mówi Krzysztof Gruszczyński.

Śmieci pod nadzorem

Podobne aplikacje mogą być także odpowiedzią na zapotrzebowanie, które w Polsce wynika z przepisów prawa, czyli obowiązek segregacji i odbioru odpadów komunalnych. Dzięki technologii można podglądać, czy operator komunalny zarządza wywozem zgodnie z umowami, a także oceniać ilości oraz rodzaj odpadów wytwarzanych przez gospodarstwa domowe w danej gminie. Umożliwiają to np. transpondery RFID na pojemnikach i kamery oraz wagi na pojazdach odbierających odpady. Mając do dyspozycji te dane, gmina może z dużą precyzją sprawdzić, który z mieszkańców złożył niepełną deklarację lub nie złożył jej wcale. Dalszy rozwój technologii może stworzyć kolejne funkcjonalności dla użytkowników, a dzięki łatwemu w obsłudze panelowi użytkownika każdy łatwo będzie mógł dotrzeć do nowych informacji. W przyszłości możliwe będzie stworzenie aplikacji, która da pełny podgląd, kiedy odpady zostały od niego odebrane, wraz ze zdjęciem, opisem ich rodzaju oraz masy. Miałoby to także wpływ na promowanie segregacji odpadów komunalnych oraz precyzyjne kształtowanie opłaty za ich wytworzenie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Partnerem publikacji jest GRUPA ALBA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Posprzątaj po remoncie jednym kliknięciem