Początki firmy sięgają 1986 r., gdy rozpoczęła działalność jako przedsiębiorstwo wielobranżowe Adwa. Z czasem powstały firmy PPH Adwa, Adwa Ukraina, Venol Ukraina, Venol GmbH i Wago. PPHTU Adwa zajmuje się produkcją i handlem produktami petrochemicznymi dla motoryzacji. Są to: oleje silnikowe przekładniowe hydrauliczne i przemysłowe, smary i oleje specjalne, a także chemia samochodowa (płyny eksploatacyjne do chłodnic do spryskiwaczy, płyny hamulcowe, szampony i inne) pod marką Adwa i Venol. O tempie rozwoju Adwy świadczy dynamika eksportu oraz liczba odbiorców, którym sprzedaje swoje towary. Jest jednym z największych eksporterów i wewnątrzunijnych dostawców z Polski w branży motoryzacyjnej, a jej produkty znajdują uznanie klientów ponad w 40 krajów świata.
— Do pozycji jednego z najbardziej liczących się producentów w kraju doprowadziło nas nasze prawie trzydziestoletnie doświadczenie w tej branży. Cierpliwość, ale też wizja przyszłości i odważne plany realizowane przez kadrę zarządzającą i wysoko wykwalifikowanych pracowników utwierdzają nas w przekonaniu, ze założone zadania zostaną w ciągu trzech lat w pełni osiągnięte — mówi Adam Gostyński, prezes spółki Adwa.
Jakość i innowacyjność
Firma słynie przede wszystkim z produktów petrochemicznych pod znanymi markami Adwa i Venol. Stosuje się je do niemal każdego rodzaju pojazdów samochodowych. Odbiorcami produktów są zarówno pasjonaci motoryzacji, jak i zwykli użytkownicy, którzy cenią wysoką jakość i dla których cena nie jest ostatecznym kryterium wyboru. Firma kieruje ofertę zarówno do sieci handlowych, sklepów detalicznych, stacji benzynowych, jak i do serwisów samochodowych. Dynamicznie rozwijającym się segmentem są odbiorcy instytucjonalni.
— W najbliższych latach zamierzamy rozwijać tradycyjne kanały dystrybucji na rynku krajowym, czyli kanał dilerski i sklepy detaliczne. Będziemy też intensywnie rozwijali sprzedaż w sieciach handlowych. Zamierzamy znacząco zwiększyć swój udział w sieci serwisów i kanale instytucjonalnym — mówi Adam Gostyński.
Bez obaw przed konkurencją
Adwa ma gamę własnych produktów, które mogą zaspokoić nawet najbardziej wybrednego odbiorcę.
— Dbamy o to, aby nasze wyroby były najlepszą propozycją rynkową dla tych klientów, którzy chcą mieć dobry produkt za dobrą cenę. Dlatego od dwóch lat zarząd spółki wprowadza nowe technologie, podwyższając jakość, wydajność i obniżając koszty — mówi prezes Gostyński.
Od dwóch lat firma ma nowoczesną mieszalnię do produkcji olejów silnikowych i chemii samochodowej. W tym roku zautomatyzowała magazyny wysokiego składowania i zautomatyzowała przepływ oleju pomiędzy zbiornikami magazynowymi a produkcją. Uruchomiono nowe automatyczne linie do konfekcjonowania olejów i chemii samochodowej.




