Premia za sukces

Marcin Goralewski
08-03-2005, 00:00

Zarząd Vistuli chce, aby akcjonariusze spółki przegłosowali na najbliższym zgromadzeniu program motywacyjny.

Do kadry zarządzającej ma trafić ponad 244 tys. akcji.

— Jesteśmy po wstępnych konsultacjach z udziałowcami. Wdrożenie programu motywacyjnego jest kolejnym etapem rozwoju spółki. Program zostanie uruchomiony, jeśli średnia cena akcji z trzech miesięcy, przekroczy 50 zł. Walory będziemy obejmować po 26 zł i przez 12 miesięcy nie będziemy mogli ich sprzedawać — tłumaczy Michał Wójcik, prezes Vistuli.

Obecnie akcje Vistuli wyceniane są na nieco ponad 30 zł, co oznacza, że uruchomienie programu motywacyjnego będzie możliwe po wzroście ich ceny o ponad 60 proc.

— Innymi słowy wartość spółki zwiększy się o 100 mln zł. Program będzie obowiązywał do końca 2007 roku — dodaje prezes krakowskiej spółki.

— Zdecydowanie chcemy kojarzyć się z firmą detaliczną. W tym roku przychody ze sprzedaży w naszych sklepach powinny się niemal podwoić do 75 mln zł, a w przyszłym roku wzrosnąć do 100 mln zł — zapowiada Michał Wójcik.

W najbliższych miesiącach spółka otworzy sześć sklepów. O tyle samo obiektów wzrośnie sieć po wakacjach. Obecnie tworzą ją 44 placówki.

— Drugie założenie strategii, to wyjście poza granice Polski. Jeszcze w tym roku spróbujemy na Litwie, Łotwie i w Czechach. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem nowej marki. Rozmawiamy też z firmami globalnymi, ale jeszcze nieobecnymi w kraju — dodaje prezes Vistuli.

W ubiegłym roku Vistula zarobiła około 20 mln zł.

— Nie chcemy wpłacać dywidendy. Mamy pomysły jak wykorzystać gotówkę — dodaje prezes krakowskiej spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Goralewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Premia za sukces