Prima Moda warta 16,2 zł

Kamil Zatoński
opublikowano: 17-10-2007, 00:00

RYNEK IPO Wyceniamy spółkę w środku widełek cenowych

Dziś poznamy cenę emisyjną akcji firmy obuwniczej Prima Moda (PM). Przedział cenowy wyznaczono na 15-17,50 zł. Zapisy na 500 tys. akcji w transzy otwartej rozpoczną się jutro.

„PB” metodą porównawczą do pięciu spółek z sektora handlowego wycenił jedną akcję Primy Mody na 16,20 zł, a więc w środku przedziału cenowego. Przy końcowej wycenie uwzględniliśmy 15-procentowe dyskonto w stosunku do większych giełdowych firm. Jest ono uzasadnione nie tylko dlatego, że spółka powinna zachęcić inwestorów na rynku pierwotnym do zakupu walorów. Prima Moda wypracowuje i prognozuje niższe marże, niż osiągają porównywalne spółki. Mediana rentowności EBITDA pięciu sektorowych konkurentów za 2006 r. wynosi 11,4 proc., przy 8,9 proc. wypracowanych prze PM. Dla prognoz na 2007 i 2008 r. różnica jest nieco mniejsza, ale wciąż znacząca: 11,9 i 12,9 proc. dla nowicjusza, przy 13,5 i 15,5 proc. dla branży.

Poziom przychodów osiąganych przez firmę, jest relatywnie niewielki. W 2006 r. sprzedaż nie przekroczyła 20 mln zł. Pieniądze z emisji 1,2 mln akcji (17-20 mln zł) pójdą na podwojenie sieci salonów w ciągu trzech lat. Jeszcze w tym roku ich liczba wzrośnie do 20, w 2008 do 27, a rok później — do 35. Średnioroczny oczekiwany wzrost sprzedaży w tym okresie to 31 proc. Rosnąć ma również rentowność — na poziomie operacyjnym z 7,3 proc. w 2006 r. do 11,8 proc. w 2009 r.

Spółka ma sieć 17 salonów firmowych w największych centrach handlowych w Polsce. W ofercie dominuje obuwie damskie, pozycjonowane w segmencie ze średniej i wyższej półki cenowej. Uzupełnienie stanowią buty męskie, torebki i galanteria skórzana. Towary projektowane i produkowane są przede wszystkim we Włoszech.

Kluczem do sukcesu jest uzyskanie dobrych lokalizacji. Do tej pory salony otwierano w popularnych i prestiżowych galeriach dużych miast. W planie jest wejście także do mniejszych ośrodków, takich jak Tarnów, Płock, Słupsk czy Zielona Góra. Wraz z poszerzaniem sieci, kampanią promocyjną wzmacniany będzie także wizerunek marki. Poprawiony i ujednolicony zostanie również wystrój salonów. Niespełna 1 mln zł pójdzie na zakup i wdrożenie oprogramowania do zarządzania klasy ERP.

Po emisji blisko 57 proc. akcji i ponad 71 proc. głosów na WZA kontrolować będzie małżeństwo Plesiaków. 180 tys. akcji (5,62 proc. ) utrzyma giełdowy Inwest Consulting. Firma zobowiązała się nie sprzedać akcji przez dwa lata od debiutu. Takiej deklaracji nie złożyli najwięksi akcjonariusze, ale do obrotu wprowadzone będzie tylko 220 tys. z 1,82 mln akcji, będących własnością Dariusza i Renaty Plesiaków. Pozostałe mają status imiennych. Wartość akcji, które znajdą się faktycznie w wolnym obrocie, wyniesie maksymalnie 25 mln zł. To 44 proc. kapitalizacji spółki, z płynnością nie powinno być problemów.

Prezentowane analizy i wyceny są wyrazem poglądów autorów i nie mogą być traktowane jako rekomendacja czy zalecenie podjęcia działań inwestycyjnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu