Primark stawia na sklepy stacjonarne

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2021-11-09 09:40

Choć większość konkurentów koncentruje swoje obecne strategie na rozwoju handlu w Internecie, właściciel marki Primark zamierza znacząco powiększyć liczbę stacjonarnych sklepów.

Jeden ze sklepów sieci Primark
Jeden ze sklepów sieci Primark
fot. Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Associated British Foods chce rozwijać detal wykorzystując systematyczne znoszenie barier i restrykcji związanych z pandemią Covid-19. Planuje zwiększenie liczy sklepów Primark o około 1/3 z 398 do 530 w ciągu najbliższych pięciu lat.

Marka wbrew rynkowemu trendowi zrezygnowała ze sprzedaży online i stawia na ekspansję na pięciu swoich nowych rynkach, w USA (liczba placówek ma zwiększyć się z obecnych 13 do 60), Hiszpanii, Portugalii, Francji i Włoszech.

I choć w wyniku pandemii i zamknięcia placówek straciła w ubiegłym roku około 2,7 mld USD, jednak dzięki znacznie niższym cenom niż u rywali zdołała szybko odrobić sprzedaż po otwarciu rynków.

Z kolei sama Associated British Foods, dzięki poprawie swoich wyników zamierza „oddać” akcjonariuszom 320 mln GBP w formie dywidend i specjalnej premii.