Problemy po zwolnieniu

opublikowano: 25-08-2014, 00:00

Świadczenia: Większość menedżerów, specjalistów, prezesów nie umie szukać pracy.

Z obserwacji, jakie poczynili fachowcy z Manpower Group podczas pracy z uczestnikami prowadzonych przez nich programów outplacementowych, wynika, że około 95 proc. kandydatów nie potrafi napisać odpowiednio życiorysu (z wyszczególnionymi sukcesami, jasnym zakresem obowiązków i opracowanego pod konkretną ofertę pracy) i przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Z kolei około 90 proc. kandydatów nie szuka aktywnie pracy — także poprzez networking czy kontakty z agencjami zatrudnienia.

— Problemy wynikają z tego, że wcześniej rynek nie wymagał takich działań. Uczestnicy naszych programów często nie wierzą, że mają wpływ na przebieg rozmowy kwalifikacyjnej i nie przygotowują się do niej tak jak powinni, np. analizując, co poprawiliby w marketingu produktów firmy — mówi Hanna Więcewicz, kierownik ds. zmian kariery w Manpower Group.

Inna znacząca przeszkoda to brak poczucia własnej wartości i sukcesów zawodowych. Jak mówi Hanna Więcewicz, dotyczy to około 90 proc. uczestników programów outplacementowych. Z kolei około 80 proc. negatywnie wypowiada się o poprzednim pracodawcy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, co jest źle odbierane przez osoby rekrutujące. Hanna Więcewicz szacuje też, że 60 proc. nie ma profilu w serwisach społecznościowych Goldenline lub LinkedIn, co zmniejsza szansę na znalezienie pracy. Rzadziej zdarza się, że kandydaci mają zbyt duże oczekiwania finansowe (około 30 proc.) lub roszczeniową postawę wobec przyszłego pracodawcy (około 20 proc.).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Polecane