Producent energetyków ukarany za reklamę

Stowarzyszenie Twoja Sprawa (STS) chwali się wygraną z producentem reklamy naruszającej dobre obyczaje i zapowiada kolejne pozwy.

Wcześniej za niezgodną z Kodeksem Etyki Reklamy uznała ją Rada Reklamy. Wyrok, który właśnie zapadł, dotyczy firmy Devil Energy Drink, producenta napoju energetycznego, i jego reklamy zamieszczonej na Facebooku, wykorzystującej skojarzenia z seksem oralnym. STS powołuje się na ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgodnie z którą czynem nieuczciwej konkurencji jest m.in. reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami i uchybiająca godności człowieka.

— Ustawa jest wykorzystywana głównie przez przedsiębiorców. Problem polega na tym, że przedsiębiorcy nie chcą angażować się w spór sądowy z innym przedsiębiorcą tylko po to, by dla zasady zwalczać reklamy uchybiające godności człowieka, uprzedmiotawiające wizerunek kobiet lub naruszające w inny sposób dobre obyczaje. Stowarzyszenie Twoja Sprawa ma jednak właśnie takie cele i jest żywotnie zainteresowane usuwaniem tego typu reklam z obrotu. Jest to nasz pierwszy pozew, ale na pewno nie ostatni — mówi Izabela Karska z STS.

60 tys. zł Tyle na rzecz fundacji zajmującej się polskimi uczniami ze Wschodu ma zapłacić Devil Energy Drink, producent napoju energetycznego, za reklamę naruszającą dobre obyczaje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Producent energetyków ukarany za reklamę