Promocja kraju ruszy w 2002 roku

Karolina Guzińska
08-12-2000, 00:00

Promocja kraju ruszy w 2002 roku

Branża reklamowa bezpłatnie przygotowała projekt profesjonalnej kampanii reklamowej dla Polski jako marki turystycznej. Kampania ruszy w europejskich mediach w 2002 r. Jej przeprowadzenie ma kosztować 33,6 mln zł.

Polskie środowisko twórców reklamy przygotowało, bezpłatnie i z własnej inicjatywy, projekt kampanii promującej Polskę jako kraj, do którego warto przyjechać.

Zakłada on wyprostowanie stereotypów, z jakimi obcokrajowcy kojarzą nasz kraj: odległość, brak infrastruktury, zacofanie, pijaństwo, kradzieże i inne niebezpieczeństwa. Kampania będzie multimedialna (Internet, ulotki, spoty telewizyjne, billboardy).

Przygoda z happy endem

Grupą docelową kampanii, liczącą około 37 mln osób, są Brytyjczycy, Francuzi, Niemcy, Holendrzy i Austriacy w wieku od 20 do 45 lat. Działania reklamowe mają skłonić ich do obrania Polski jako celu letniej wyprawy turystycznej. Kampania, która realizowana będzie pod hasłem: „Polska — przygody z happy endem”, promuje turystykę aktywną: spływ dziką rzeką (np. Dunajcem), marsze bieszczadzkimi połoninami, spływy kajakowe na Mazurach, rajdy rowerowe w Bieszczadach.

— Polska ma duży potencjał jako marka turystyczna, ale brakuje jej wypromowanych atutów i skoordynowanych działań marketingowych. Inne kraje pozycjonują się, wybierają swój atut główny. Polska powinna się od nich odróżnić: nie stawiamy więc na zabytki, plażowanie czy kulturę. Z tych powodów masowy turysta do nas nie przyjedzie. Wybierzemy nasze najlepsze atrakcje: żubry w Białowieży, mazurską wioskę pełną bocianich gniazd, możliwość rozpalenia ogniska na łonie natury. Polska to doskonały kraj dla turystów leśnych i górskich, amatorów wędrówek pustą plażą, obserwowania dzikich ptaków. Trzeba tylko do nich dotrzeć — argumentuje Mateusz Zmyślony, szef firmy szkoleniowej Eskadra, inicjatora projektu.

Obywatelska inicjatywa

Zaangażowana w kampanię Polska Organizacja Turystyczna ma zadbać o poszerzenie związanej z Polską oferty biur podróży.

— Wspólnie z Instytutem Spraw Publicznych objęliśmy projekt kampanii patronatem. Teraz pracujemy nad tym, aby został on zrealizowany. Mamy nadzieję, że wielkie polskie firmy, których marka zależy od marki Polski, pomogą nam w tym przedsięwzięciu — uważa Gwidon Wójcik, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Aby przeprowadzić kampanię potrzeba 8 mln USD, czyli 33,6 mln zł. Organizatorzy chcą uzyskać część środków z budżetu państwa, jednak przede wszystkim liczą na zainteresowanie firm. Mogłyby one sfinansować poszczególne części projektu, takie jak 24-godzinne telecentrum, w którym turyści będą mogli zasięgnąć informacji czy poprosić o pomoc.

— Otrzymaliśmy już konkretne propozycje od Telewizji Polskiej oraz portalu internetowego poland.com. Firmy te zadeklarowały poważne wsparcie dla naszego projektu — informuje Mateusz Zmyślony.

W celu zebrania funduszy na rozpoczęcie kampanii oraz jej kontynuowania i doskonalenia w latach następnych, powstanie Stowarzyszenie Reklama dla Polski, do którego mogą wejść wszystkie firmy zainteresowane projektem.

Karolina Guzińska

k.guzinska@pulsbiznesu.com.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Guzińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Promocja kraju ruszy w 2002 roku