Promocja na polskość

Patriotyzm przy półce to nie tylko kwestia przywiązania do tradycji, ale przejaw troski o rozwój polskiej przedsiębiorczości.

Udział wydatków spożywców na promocję zwiększył się pomiędzy 2010 a 2015 r. z 1,2 do 3,4 proc. kosztów całkowitych, wynika z badań BGŻ BNP Paribas.

— W tym czasie urosło znaczenie wszystkich kanałów promocji żywności, a największe znaczenie firmy przypisują targom. Silnie wzrosła istotność promocji żywności w internecie, która jest dziś, zdaniem badanych, tak samo ważna jak promocja w miejscu sprzedaży — mówi Michał Koleśnikow, dyrektor departamentu analiz ekonomicznych, sektorowych i rynków rolnych BGŻ BNP Paribas. W promocji zaś coraz większą rolę odgrywa polskość.

— To już nie moda, ale coraz mocniejszy i trwalszy trend. Patriotyzm przy półce to nie tylko kwestia przywiązania do tradycji, ale przejaw troski o rozwój polskiej przedsiębiorczości. Jest szczególnie ważny dla konsumentów w grupie wiekowej 55+ — dodaje Honorata Jarocka, analityk z firmy badawczej Mintel.

53

proc. Tylu Polaków twierdzi, że uzyskanie szczegółowej informacji o pochodzeniu produktów mięsnych i rybnych, które kupują, jest dla nich istotne, podaje Mintel...

46

proc. ...tylu deklaruje, że jest dla nich ważne, żeby wspierać małych producentów sera...

54

proc. ...tylu uważa, że warto zapłacić więcej za te warzywa i owoce, które uprawiane są lokalnie...

13

proc. ...a dla tylu duże znaczenie ma to, czy jogurt wyprodukowany jest z lokalnego mleka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Promocja na polskość