Przedsiębiorcom brakuje edukacji i współpracy

Polskie firmy rzadko korzystają z nowoczesnych usług informatycznych. Często nie wiedzą, że mogą dzięki nim zyskać.

Firma Sekwencja w ramach programu Innowacyjna Gospodarka realizowała projekty 5.2, których celem było wsparcie polskich mikro-, małychi średnich firm. Dotyczyły one BPO (nowoczesne usługi dla biznesu) oraz ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa). Na początku została przeanalizowana struktura firm, po czym eksperci wskazywali rozwiązania informatyczne lub outsourcingowe pozwalające na usprawnienie działań. Przy okazji zostały przeprowadzone badania, które wskazują, jak firmy wykorzystują nowoczesne usługi. Ich wyniki poznaliśmy wczoraj, podczas konferencji „Modelowanie i optymalizacja procesów w biznesie”.

— Okazuje się, że często firmy są zamknięte na otoczenie. Od lat działają według tych samych metod, mają z tego określone przychody i są z tego zadowolone. Ale się nie rozwijają. Aby to robić, czasami ktoś z zewnątrz musi otworzyć im oczy i pokazać, że pewne procesy można robić bardziej efektywnie. Z badania wynika, że firmy nie wykorzystują możliwości, które daje im rynek — mówi Julia Bosakirska z firmy Sekwencja. I tak np. 73 proc. firm deklaruje, że korzysta z outsourcingu — ale gdy przyjrzymy się bliżej wynikom, okazuje się, że w kręgu ich zainteresowań są tylko podstawowe opcje, czyliksięgowość czy IT. Z badań wynika też, że tylko co trzecie przedsiębiorstwo sprawdza poziom zadowolenia klientów ze świadczonych usług. — Wielu przedsiębiorców jest przekonanych, że już mają pełną wiedzę na temat nowoczesnych usług i właściwie je wprowadzają. Bardzo istotne były rozmowy z kierownikami poszczególnych działów czy pracownikami firm. Okazywało się, że te procesy przebiegały zupełnie inaczej i nie tak idealnie, jak wyobrażali sobie właściciele firm — dodaje Elżbieta Gajowiak z Sekwencji. Tylko co piąta badana firma zatrudnia przedstawiciela handlowego. Raport potwierdza też, że przedsiębiorcy niechętnie współpracują z kolegami z tego sektora — do organizacji branżowej należy tylko co piąta firma. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Przedsiębiorcom brakuje edukacji i współpracy